קבוצת הראל דיווחה אתמול על עסקה לרכישת 10% ממניות קבוצת תדהר לפי שווי של 3.9 מיליון שקל, תמורת 390 מיליון שקל. המגעים לעסקה נמשכו מספר חודשים, והם הואצו עם מינויו של מנכ"ל דיסקונט לשעבר אורי לוין למנכ"ל תדהר.

מפקד פיקוד צפון: "מי שרוצה לנסות אותנו, ימצא אותנו נכונים לכל אתגר"
גלנט תקף את חברי הכנסת שתקפו טייסים: "אם יש לכם חלופה, תעדכנו"

העסקה מעידה על האמון הרב שרוחש בעל השליטה בהראל יאיר המבורגר בקבוצת תדהר, ויותר מכך בלוין. אין זה שיתוף הפעולה הראשון בין הראל לקבוצת תדהר. שתי החברות מחזיקות בחברת הבת הראל תדהר מניבים, העוסקת בפיתוח תיק הנכסים המניבים של שתי החברות בהיקף של מיליון מ"ר ובניצול הזדמנויות עסקיות במחירים נוחים.

להראל ביטוח עבר עסקי עשיר בשוק הנדל"ן. לפני כמה חודשים רכשה 20% בחברת עץ השקד נדל"ן ב־60 מיליון שקל, רכישה נוספת הייתה של 7.2% בקבוצת הנדל"ן של חנן מור תמורת 40 מיליון שקל. השקעה של 149 מיליון שקל הוזרמה עבור 20% מחברת הנדל"ן אלמוג, ועוד.

אורי לוין, מנכל קבוצת תדהר (צילום: יחצ)
אורי לוין, מנכל קבוצת תדהר (צילום: יחצ)

אבל אין ספק כי עסקת הרכישה של קבוצת תדהר היא הגדולה והמאתגרת מכולן. כספי הרכישה ייכנסו לקופתה של תדהר וישמשו אותה לניצול הזדמנויות עסקיות בשוק הנדל"ן ולהמשך תנופת הפיתוח. היא תאפשר להראל להציף ערך לאחר רישום מניות תדהר למסחר בבורסה.

מוטב נוסף הוא לוין עצמו. עם כניסתו לתדהר, הוקצה לו תגמול הוני של 2%־3% מתדהר, שווי הנאמד בעשרות מיליוני שקלים. תנאי העסקתו מעולם לא אושרו, כי מדובר בחברה פרטית.

לאחר רישום מניות תדהר למסחר יקפוץ שווי החזקותיו לפחות פי שניים. תדהר היא חברת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל. היו"ר הוא גיל גבע. היא הוקמה לפני 30 שנה על ידי גבע ואריה בכר, ובהמשך הצטרף מארק ויסמן.

החברה מעסיקה כ־1,000 עובדים, מתוכם כ־250 מהנדסים. עד היום בנתה יותר מ־20 אלף דירות ו־2 מיליון מ"ר של משרדים, תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה. תדהר יוצגה על ידי עורכי הדין אלדד כורש, אורית ישראלי, אפי לוי וזהר פלסר ממשרד פישר ושות׳. הראל יוצגה על ידי עורכי הדין עופר זוזובסקי ויצחק כהן יהונתן ממשרד שבולת.

המבורגר: "הפעילות המשותפת שלנו עם תדהר בשנים האחרונות הוכיחה לנו מעל לכל ספק שנועדנו לצעוד יחדיו".

לוין: "כניסת הראל כשותפה היא הבעת אמון יוצאת דופן, ומדגישה את ייחודה של תדהר בשוק הנדל"ן הישראלי ואת הפוטנציאל המשמעותי הגלום בה".