חברת דירוג האשראי מדרוג הודיעה אתמול (שני) על הורדת דירוג החוב באיגרות החוב של גב ים מ־Aa2 ל־Aa3, תוך הותרת אופק הדירוג יציב‎ (בהנחה שהחברה תנהל נכון את תזרים המזומנים).

"לא אתן את חתימתי לכך": סמוטריץ' יצא נגד נתניהו וגלנט בישיבת הקבינט
עשרות מפגינים מול נופש נתניהו: מכת"זית ופרשים הגיעו למקום

בשבוע שעבר פרסמה החברה את דוחותיה הרבעוניים, שהצביעו על ירידה חדה ברווחיות, בין השאר בשל הפחתות ערך חד־פעמיות. גב ים נשלטת על ידי קבוצת נכסים ובניין ומנוהלת על ידי אבי יעקובוביץ.

אבי יעקובוביץ (צילום: אלדד רפאלי)
אבי יעקובוביץ (צילום: אלדד רפאלי)

הפחתת הדירוג מגדילה את סיכון ההשקעות של הגופים המוסדיים בחברה. אם היא תרצה להמשיך לגייס הון או למחזר חובות, עלויות הריבית יהיו גבוהות יותר.

במדרוג הסבירו כי הורדת הדירוג נובעת מהרעה מתמשכת בפרופיל הפיננסי, גידול במינוף ושחיקה ביתרות הנזילות ל־708 מיליון שקל, אל מול השקעות בנכסים וחלוקת דיווידנדים. בהתאם לתרחיש הבסיס של מדרוג, שכולל המשך השקעה בנכסים וחלוקת דיווידנד, יחסי הנזילות יוסיפו להישחק.

החברה פועלת בתחום הנדל"ן המניב של פארקים בהייטק, פארקים עסקיים ותעשייתיים, בנייני משרדים, מרכזי לוגיסטיקה, שטחי מסחר וחניונים. לחברה 22 נכסים כאלה, אבל פארק מת"מ בחיפה מהווה 29% מהשווי הנכסי. כמו כן חשיפתה לענף ההייטק היא גבוהה.

תרחיש הבסיס של מדרוג מניח בין היתר המשך השקעות משמעותיות בנכסים בייזום, גיוס איגרות חוב בשוק ההון אל מול חלויות החוב העומדות בפני החברה, חלוקת דיווידנד לזכויות המיעוט בחברת הבת, חלוקת דיווידנד לבעלי המניות ותזרים מפעילות שוטפת.