הגירעון המצטבר במהלך השנה האחרונה גדל בכ-0.2%, ועמד על כ-1% מהתוצר, כך על פי הנתונים שפרסם היום (שלישי) החשב הכללי של משרד האוצר. 

לאחר הודעת דירוג האשראי: בשורות רעות לחברת הנדל"ן גב ים
ביטן תוקף את רגב וסמוטריץ': "עשו רפורמה בתחבורה על חשבון הקשישים"

הגירעון החודשי עמד על כ-0.6 מיליארד שקלים, זאת לעומת גירעון של כ-6.2 מיליארד שקלים שנרשם בחודש שעבר. עוד פורסם כי במהלך השנה האחרונה נרשם גירעון מצטבר של כ-18 מיליארד שקלים. מתחילת השנה קיים עודף מצטבר של כ-6.1 מיליארד שקלים. 

החודש נרשמו הוצאות של כ- 39.7 מיליארד שקלים, כשהוצאות הממשלה מתחילת השנה עמדו על כ-263.4 מיליארד שקלים, זאת לעומת כ-247 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. הדבר מהווה גידול מצטבר של כ-6.8%. 

היבט נוסף שאליו ניתנה התייחסות היא ההכנסות שנרשמו במהלך החודש שעבר. במהלך חודש יולי נרשמו הכנסות של כ-39.2 מיליארד שקלים. הכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו בכ-269 מיליארד שקלים, זאת ביחס ל-12 מיליארד יותר בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של כ-4.1%. 

בתגובה לפרסום הנתונים, אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו תקף פעם נוספת את ראש הממשלה ושר האוצר: "במקום לפעול באחריות ולמצוא פתרונות שיגדילו את הכנסות המדינה, כמו שילוב מגזרים נוספים בשוק התעסוקה, נתניהו וסמוטריץ׳ מעניקים מיליארדים למפלגות החרדיות והמשיחיות ויובילו לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית ובמשק כולו".