בלעדי ל"מעריב": סמנכ"ל הבנק הבינלאומי וראש החטיבה הבנקאית רון גריסרו הוא המועמד המוביל להחלפת סמדר ברבר־צדיק בניהול הבנק. גריסרו הוא אחד המנהלים המוערכים בבנק. בעבר הוא ניהל בהצלחה רבה את חברת המחשוב מת"ף.

בנק ישראל מעלה את רמת הסיכון ומסביר: אלו הסיבות ליציבות המערכת עד כה
הגרעון של ישראל זינק משמעותית; ומה קרה בתקופה המקבילה אשתקד?

קודם להצטרפותו לבנק ניהל פרויקטים מאתגרים בחברות כמו ויזה כאל ובענף הביטוח. בחירת מנכ"ל הבנק תיעשה באמצעות ועדת איתור בראשות יו"ר הדירקטוריון רון לבקוביץ'. לאחר המינוי, ייעשה סבב מינויים נוסף בהנהלה. ברבר־צדיק הודיעה על פרישה מניהול הבנק בדיוק לפני שלושה חודשים, עם פרסום הדוחות לרבעון הראשון. הליך בחירת המנכ"ל החדש נמשך תקופה ארוכה מהרגיל, בין השאר בגלל סינון מספר מועמדים.

דוחות הבנק לרבעון השני יפורסמו באמצע השבוע הבא וייתכן שאז גם יפורסם דבר מינוי המנכ"ל החדש. צדיק בינו, בעל השליטה בבנק, ניסה לשכנע את ברבר־צדיק להמשיך את כהונתה, אך ללא הועיל. נכון להיום, היא המנכ"לית שזמן כהונתה במערכת הבנקאית היה הארוך ביותר (16 שנים). נזכיר, שלפני חודשיים פרש אורי לוין מנכ"ל דיסקונט מניהול הבנק והוחלף על ידי אבי לוי. גם דיסקונט יפרסם את דוחותיו הכספיים בשבוע הבא.

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "ועדת האיתור של הדירקטוריון נמצאת בעיצומו של תהליך הבחירה ולקראת גיבוש המלצה. עם סיומו, יודיע הבנק על מינוי מנכ"ל".