אוניית הגלנוע  AN JI 23 של חברת הספנות קוסקו, עגנה לראשונה בנמל אשדוד כאשר על סיפונה אלפי כלי רכב, שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק, בעיקר מסין.

"נושם לרווחה": כיצד יפעל שר האוצר סמוטריץ' לאחר החלטת סוכנות הדירוג?
"ייתכן שהבינה המלאכותית הצילה לי את חיי הנישואין": כיצד תשפיע הטכנולוגיה על חיינו?

בנמל אשדוד מצפים בתקופה הקרובה ליותר ויותר אוניות גלנוע, שיגיעו לעגון בנמל בהפלגה ישירה מהמזרח. אוניית הגלנוע AN JI 23 פרקה בנמל אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV המיועדים לשוק הישראלי. 

חברת לובינסקי ממשיכה לחפש אחר דרכים יצירתיות בעולם שרשרת אספקה, לשיפור תהליכים וקיצור הזמנים ביבוא כלי רכב לישראל. לאחר פריצת דרך עם הובלת כלי רכב של MG במכולות בסוף 2022, לובינסקי משנעת כעת אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV, לאחר כשנה וחצי של מחסור, על גבי אונית גלנוע מסין ולראשונה, אל נמל אשדוד דרך תעלת סואץ. 

לאונייה, שנבנתה בשנת 2017, ממדים מרשימים במיוחד -  אורכה 169 מטר ויש לה עשרה סיפונים עם קיבולת מקסימלית של 2,541 כלי רכב. באוניה 21 אנשי צוות כולל רב החובל.  

אוניית הגלנוע AN JI 23 (צילום: משה בנימין)
אוניית הגלנוע AN JI 23 (צילום: משה בנימין)

"אנו רואים בענף יבוא כלי הרכב חשיבות עליונה. אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ומודים על האמון של לקוחותינו בנו", ציין יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר.

 לדברי אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל: "אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת את הגעתה ישירות מהמזרח. נמשיך לתת שירות מעולה לאוניות בסגמנטים השונים."