קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2023 ומציגה צמיחה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון שקל ואת תזרים המזומנים החופשי הגבוה ביותר ב-6 השנים האחרונות, עם צמיחה של כ-31% ל-72 מיליון שקל. מצבת מנויי הסיבים של החברה עמדה בסוף הרבעון השני על 334 אלף – מספר מנויי הסיבים הגבוה בשוק. 

ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) מציגה שיא של 4 שנים והסתכמה ב-56 שקל. מעלות העלתה את תחזית הדירוג של פרטנר לחיובית מיציבה. 

עיקרי תוצאות הרבעון השני לשנת 2023 (בהשוואה לרבעון השני לשנת 2022)

·ההכנסות שומרות על יציבות והסתכמו ב-850 מיליון ₪, שינוי של כ-1% בהשוואה ל-859 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·ההכנסות משירותים הסתכמו ב-722 מיליון ₪, גידול של כ-2% בהשוואה ל-706 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·בהתאם להאטה בעולם ובישראל, ההכנסות מציוד הסתכמו ב-128 מיליון ₪, שינוי של כ-16% בהשוואה ל-153 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·הרווח התפעולי הסתכם ב-81 מיליון ₪, שינוי של כ-5% בהשוואה ל-85 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022. 

·ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל-272 מיליון ₪, שינוי של 1% בהשוואה ל-276 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·הרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון ₪, צמיחה של כ-15% בהשוואה ל-47 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022. 

·תזרים מזומנים חופשי מתואם מציג שיא של 6 שנים והסתכם ב-72 מיליון ₪, צמיחה של כ-31% בהשוואה ל-55 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·היקף החוב נטו הסתכם ב-617 מיליון ₪ - החוב הנמוך בתולדות החברה, המבטא ירידה של 89 מיליון ₪ בהשוואה ל-706 מיליון ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·ביולי 2023 העלתה S&P מעלות את תחזית הדירוג של פרטנר לחיובית מיציבה ואישררה את הדירוג ל ilA+.

מדדים תפעוליים עיקריים לרבעון השני לשנת 2023

·משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכמו ב-991 אלף בסוף הרבעון השני, עלייה של 17 אלף בהשוואה לרבעון קודם. נכון להיום, תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של פרטנר עומדת על מעל מיליון משקי בית.

·בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-334 אלף בסוף הרבעון השני, צמיחה של 21 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם – מספר מנויי הסיבים הקמעונאיים הגבוה בשוק.

·במסגרת הסכם ה-IRU שנחתם עם בזק ונכנס לתוקפו בינואר, רכשה פרטנר זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים של בזק על פני 5 שנים (פעימה שנתית של 24 אלף קווים). נכון לסוף הרבעון, לפרטנר 45 אלף מנויים על תשתית הסיבים של בזק. נכון להיום, פרטנר כבר החלה לממש את הפעימה השלישית של ההסכם.

·קצב חבילה המרבי ממוצע למנוי סיבים עמד על 612 מגה.

· בסיס מנויי אינטרנט הסתכם ב-427 אלף, גידול של 6 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-80% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.

·בסיס מנויי טלוויזיה הסתכם ב-213 אלף, ירידה של 4 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם, לאור מיקוד החברה בחבילות ערך.

 ·בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.664 מיליון, ירידה של כ-43 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם, לאור החלטה אסטרטגית להתמקד בחבילות ערך.

·בהתאם לאסטרטגיה, ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) מציגה שיא של 4 שנים והסתכמה ב-56 ₪, גידול של 7 ₪ בהשוואה ל-49 ₪ ברבעון השני לשנת 2022.

·שיעור הנטישה של מנויי הסלולר הסתכם ל-6.1% - השיעור הנמוך ביותר מזה 12 שנים, בהשוואה ל-6.7% ברבעון השני לשנת 2022.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, מסר: ״בהתאם לתכנית האסטרטגית שגיבשנו, התוצאות הפיננסיות והתפעוליות מציגות ניצנים ראשונים לתהליכי העומק שהחברה עוברת בחודשים האחרונים. ההצלחה יוצאת הדופן של פרטנר בתחום הסיבים מעידה על היכולות של החברה, שיבואו לידי ביטוי גם בשאר תחומי העשייה שלה. אנו ממשיכים להתמקד מחד בפיתוח תשתיות וחיזוק הערך ללקוחותינו ומאידך בהגברת הפרודוקטיביות הארגונית, על מנת להבטיח המשך מגמה חיובית ברווחיות ובתזרים".