אינטל הודיעה הבוקר (רביעי) כי תבטל את רכישת החברה הישראלית "טאואר סמיקונדקטור", שעוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה ומעגלים משולבים. שווי העסקה המוערך עומד על 5.4 מיליארד דולר.

בשורת ענק לשוק העבודה בישראל: אינטל צפויה להקים מפעל חדש
בהסתדרות קוראים לאינטל: "העובדים דורשים להיות חלק מעסקת הרכישה"

לאחר בחינת המצב ודיונים מעמיקים שבוצעו, ומכיוון שטרם התקבלו אינדיקציות חיוביות לקבלת חלק מהאישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה, שני הצדדים הסכימו כי לא ניתן להשלים את עסקת הרכישה.  בגין אי השלמת העסקה, תשלם אינטל לטאואר סכום חד פעמי של 353 מיליון דולר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

רכישת החברה הישראלית הייתה חלק מהתוכנית של מנכ"ל החברה פט גלסינגר, להיכנס לתעשיית המוליכים המחצה, שם יש לה כיום נוכחות נמוכה יחסית. לאורך התקופה האחרונה, המתיחות הגוברת בין סין לארה"ב הקשתה על קבלת אישור לעסקאות הדורשות חתימה מהרגולטורים בבייג'ין ובוושינגטון. כמו כן, אינטל הייתה אמורה להשתמש ברשימת הלקוחות של החברה הישראלית. 

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, אמר: "טאואר התרגשה להצטרף לאינטל על מנת לממש את החזון של פאט גלסינגר לקדם את עסקי ה-FOUNDRY של אינטל (ייצור עבור אחרים). אנו מעריכים את המאמצים שבוצעו על ידי כל הצדדים על מנת לנסות ולהוציא עסקה זו לפועל. במהלך 18 החודשים האחרונים, המשכנו להתקדם משמעותית מבחינה טכנולוגית, תפעולית ועסקית. אנו נמצאים במצב מעולה להמשיך ולהניע את השגת המטרות האסטרטגיות והטקטיות  שלנו לטווח הקצר, הבינוני והארוך, תוך כדי התמקדות בהמשך צמיחה בשורה העליונה והתחתונה של התוצאות הפיננסיות שלנו".