שער הדולר המשיך לטפס במהלך הימים האחרונים, ורשם שיא נוסף כשהתייצב הבוקר (ראשון) על 3.8 שקלים, כאשר ההערכה היא ששערו ימשיך להמריא גם במהלך השבועות הקרובים.

"בתקופה האחרונה אנו עדים להתחזקות משמעותית של הדולר מול סל רחב של מטבעות חוץ, כך שבמידה רבה הדבר לא נובע אך ורק מהיחלשות השקל", המסביר דניאל שבקס, מנהל החטיבה הפיננסית ב"הירשוביץ 360", בשיחה עם מעריב בשבוע שעבר. "בחודש האחרון עלה הדולר אינדקס ב-3.14% לעומת עלייה של 4.5% בשער הדולר/שקל. כלומר רוב העלייה לא מיוחסת לאירועים מקומיים בכלכלה הישראלית, ובכלל זה מהלכי החקיקה של הכנסת".

הוא מוסיף כי "חשוב לציין כי שוק המט"ח נחשב לספקולטיבי ותנודתית במיוחד בהשוואה לשווקים אחרים, ומשכך לפערים בשיעור זה אין משקל משמעותי מבחינת המשקיעים המנוסים".

בהתייחס לאפשרות שהמגמה תימשך, הוא אומר: "התחזקות הדולר נובעת במידה רבה מהעלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות. דבר שגרם לגופים מוסדיים להסיט השקעות רבות לאג"ח זה וכתוצאה מכך עלה הביקוש למטבע הדולר, שהתחזק כאמור. אינדיקטורים מסוימים מאותתים על הסתברות לכך שהפד ישמור על רמת ריבית גבוהה לאורך תקופה משמעותית יותר ומשכך נראה כי הדולר ימשיך לשמור על רמות גבוהות".