חברת כלל ביטוח עברה ברבעון השני לרווח של 154 מיליון שקל, לעומת הפסד של 510 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בזכות הרווח וההשפעה בהון, הוחלט על הפעלת מדיניות לחלוקת דיווידנד של 30%־50% מהרווח - כפוף למגבלות ההון.

לראשונה, החברה מצרפת לדוחותיה את פעילות חברת כרטיסי האשראי מקס. תחום הביטוח והחיסכון הניב רווח של 107 מיליון שקל, ותחום כרטיסי האשראי רווח בסך של 99 מיליון שקל לפני מס. תחום כרטיסי האשראי מתייחס לעסקת הרכישה של מקס, אף שבזמן ביצועה היא הייתה שנויה במחלוקת כיום (לאחר רכישת ישראכרט על ידי הראל, והרכישה הצפויה של כאל על ידי הפניקס) ברור שענף האשראי הוא חלק מעסקי ענף הביטוח. לכלל ביטוח נכסים מנוהלים בהיקף 328 מיליארד שקל.

הכסף הושקע ברבעון האחרון בין השאר בעסקאות בתחום האנרגיה והנדל"ן. ההון העצמי עומד על 8.3 מיליארד שקל, והתשואה להון היא 7.6%. עליית הריבית והתנודות בבורסה השפיעו לרעה על הרווחיות בתחום ביטוחי החיים.

מנכ''ל כלל ביטוח יורם נוה (צילום: סיון פרג')
מנכ''ל כלל ביטוח יורם נוה (צילום: סיון פרג')

יורם נוה, המנכ"ל: "תוצאות הרבעון משקפות את האסטרטגיה שהובילה אותנו לרכישת Max, תוך שאנו מפחיתים את תלות התוצאות של החברה בתנודתיות שוק ההון. כלל ביטוח ממשיכה להציג שיפור בתוצאות החיתום וברווח הכולל, וממשיכה לצמוח במספרים דו־ספרתיים בכל תחומי הליבה שלה, למעט מגזר ביטוח חיים, שהושפע מקיטון משמעותי בפוליסות חיסכון פיננסי כתוצאה מתנאי השוק והריבית העולה".