סוכנות הענק פרופיט פנתה הבוקר (ראשון) באמצעות עורכי הדין גיא גיסין ויואל פרייליך ממשרד גיסין ושות' במכתב התראה לפניקס, בטרם נקיטת הליכים משפטיים, זאת לאחר הודעתה של חברת הפניקס על הפסקת עבודה עמה.

פרופיט היא סוכנות הפצה עצמאית מהגדולות ביותר בשוק הפנסיה והפיננסים אשר מאגדת תחתיה כ-300 סוכני משנה עצמאיים, עם היקף נכסים מנוהלים בשווי מוערך של כ-50 מיליארד שקל. היקף נכסי התיק הביטוחי של פרופיט וסוכניה בפניקס, מוערך כיום בכ-10 מיליארד שקלים.

וכך, במכתב ההתראה של פרופיט: "בבסיס הודעת הפניקס, עומדים מניעים פסולים. באמצעות הודעתה, מבקשת הפניקס "לחנך" ו"לאלף" את סוכני הביטוח – כך שיהיו נאמנים אליה בלבד ולא למבוטחים, להקשות ולמנוע מעבר של לקוחות מהפניקס למתחרים וזאת על אף תוצאותיה ודירוגה הנמוך של הפניקס אל מול המתחרים".

הודעת הפניקס, ובמיוחד בנסיבות בהן היא נשלחת מנוגדת להוראות הדין, לחוזרים והנחיות של המפקח על הביטוח, ואף עשויה להיחשב כעבירה פלילית לכאורה! הפניקס, בהתנהלותה הבריונית והכוחנית, פועלת בניגוד מוחלט לדין ולחובות החלים עליה. לא זו אף זו – התנהלות זו פוגעת בראש ובראשונה במבוטחי הפניקס!"

עוד נחשף במכתב מטעם פרופיט כי: "הפניקס ביקשה בעבר להיכנס למו"מ לרכישת הבעלות בפרופיט,  במטרה לנסות ולשלוט במערך ההפצה הגדול של פרופיט. אלא שבעלי השליטה בפרופיט  - אסף בנאי ושלומי אלברג, העדיפו לשמור על עצמאות פעילותה של פרופיט וסוכניה, וסירבו להיענות להצעת הפניקס".

בעלי השליטה בפרופיט הבהירו להפניקס כי לאור ניסיון העבר שלהם עם פסגות, הם אינם רוצים להיות בבעלות של יצרן ולא רוצים להיות מוגבלים או מושפעים בשום צורה ומעוניינים לשמור על עצמאות הסוכן והחופש שלו מול הלקוחות על מנת לפעול לטובת האינטרסים של הלקוחות ומתן ה-best advise ללא ניגוד עניינים ובהתאם לדין".

אסף בנאי (צילום: ענבל מרמרי)
אסף בנאי (צילום: ענבל מרמרי)

שלומי אלברג (צילום: ענבל מרמרי)
שלומי אלברג (צילום: ענבל מרמרי)

בפרופיט ממשיכים ומפרטים בפנייתם את הקושי לבלום את נטישת העמיתים את הפניקס למתחרים: "כידוע לכם היטב, דירוג התשואות של הפניקס אל מול היצרנים האחרים, ירד באחרונה בצורה משמעותית (מדורגת כיום במקום ה-9 מתוך 10 בקרנות השתלמות).

בהתאם לפרסומים, הפניקס איבדה בקופות הגמל וההשתלמות שלה לקוחות בהיקף כספי ניכר של מיליארדי שקלים מתחילת שנת 2023. מדובר על היקף עזיבת לקוחות מהגבוהות בענף בהשוואה למתחרים.

"התשואות הנמוכות של הפניקס מקשות על סוכני הביטוח להמליץ על קופות הגמל וההשתלמות של הפניקס. סוכן הביטוח ככלל, וסוכני פרופיט בפרט, מחויבים ודואגים לפעול תמיד לטובתו האישית של הלקוח. התחשבות בגובה העמלות המוצעות על ידי היצרנים השונים או שיקולים זרים אחרים להעדפת יצרן כלשהו, מהווים מניעים פסולים ואסורים".

בפרופיט חשפו כי לאחר שליחת ההודעה החד צדדית, חסמה הפניקס את הגישה של כלל סוכני פרופיט לאתר האינטרנט שלה, וסירבה להעניק להם שירות: "בריונות הפניקס הגיעה לשיא כאשר יומיים בלבד. לאחר שליחת הודעת הביטול המופרכת, חסמה הפניקס בפועל את הגישה של כלל סוכני פרופיט לאתר האינטרנט של הפניקס, וסירבה להעניק שירות לסוכניה של פרופיט.

בפרופיט דרשו לחדול מפגיעה במבוטחיה ובסוכני פרופיט, להודיע כי היא חוזרת בה מהודעת הביטול החד צדדית שניתנה על ידה ולפעול באופן מיידי לחידוש השירות למבוטחיה ולסוכני פרופיט כסוכנים פעילים בהתאם למפרט ואופי השירות שניתן טרם שליחת הודעת הביטול החד צדדית".