שלוש חברות הביטוח המובילות בשוק הישראלי - כלל ביטוח, מנורה והפניקס - מבטיחות את חוסנה הפיננסי של חברת הנדל"ן אאורה. נתון זה חשוב במיוחד לאור הידיעות על קשיי נזילות שאליהן נקלעו חלק מחברות הנדל"ן, ובהן קבוצות רכישה.

ההון עצמי של החברה עלה ל־713 מיליון שקל עוד לפני גיוס מניות ואופציות מכלל ביטוח. לאחר תאריך פרסום הדוח, הזרימה כלל ביטוח 48.6 מיליון שקל במניות ו־27.5 מיליון שקל לחברה, וזאת לאחר מימוש מלא של האופציות. מימוש אופציות מגיוס קודם יכניסו עוד 13 מיליון שקל נוספים.

מנורה־מבטחים (11%) לצד מור בית השקעות (5.5%) גם הן בעלות עניין בחברה וברבעון השני של השנה נחתם הסכם אסטרטגי עם הפניקס ביטוח להשקעה של עד כ־600 מיליון שקל בחמישה פרויקטים בדרך של העמדת הון עצמי. מתוך סכום זה התקבלו לקופת החברה 120 מיליון שקל.

בעבר, השקעת גופים מוסדיים באאורה כמו לאומי פרטנרס ופסגות הסתיימה במפח נפש עסקי. על פי הנתונים, החברה יכולה להרשות לעצמה חלוקת דיווידנד של 10 מיליון שקל. בניגוד למגמות בענף, החברה הציגה תוצאות עסקות טובות יחסית והיא מתמקדת כעת בעיקר בפרויקטים של התחדשות עירונית.

במחצית 2023 נמכרו 156 דירות במחיר של 34,281 שקל למ"ר בממוצע, נתון המשקף גידול של 16% במחירים.‎ לאחר מועד פרסום הדוחות, נמכרו 42 דירות נוספות.

לפי התסריט האופטימי, החברה תכיר ברווח גולמי של 3.44 מיליארד שקל עד שנת 2029 מ־15 פרויקטים בביצוע ובשיווק בהיקף של 3,600 דירות.

עוד עולה כי הרווח הרבעוני הסתכם ב־23.9 מיליון שקל. הרווח החציוני ירד מ־80.7 מיליון שקל ל־48.1 מיליון שקל וזאת בגלל רווח חשבונאי חד־פעמי שהושג ברבעון המקביל.

המנכ"ל יעקב אטרקצ'י אומר כי "התוצאות נובעות מאסטרטגיה של מיקוד בהתחדשות עירונית, אשר יתרונותיה בולטים לנוכח תנאי המאקרו וסביבת הריבית. אנו מצליחים לשמור על גמישות פיננסית מקסימלית וזוכים להבעת אמון של הגופים המוסדיים בפעילות שלנו עם השקעות של מאות מיליוני שקלים".