מגדל אחזקות ביטוח, בראשות יו"ר הדירקטוריון חנן מלצר (לשעבר שופט בית המשפט העליון), נקטה אתמול צעד חסר תקדים ועתרה לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד ממלא מקום המפקח על הביטוח באוצר בבקשה לקבל צו ביניים המונע את קידום דרישותיו של המפקח.

במוקד העתירה - טענות מגדל אחזקות שכל פעולותיה ופעולות הדירקטורים של החברה היו על פי הדין והפסיקה. היא טוענת לחוסר סמכות של ממלא מקום הממונה בדרישותיו, לחוסר ביסוס עובדתי, לאי־דיוקים ולחריגה מהוראות הדין.

המפקח מבקש לאלץ את מגדל למנות יו"ר דירקטוריון לתקופה של שלוש שנים ומעכב את בקשת החברה למנות לתפקיד את יוסי בן ברוך. בנוסף, המפקח מבקש להורות ליו"ר מגדל אחזקות חנן מלצר להעביר את משרדו ממקומו הנוכחי, שהוא בניין מגדל ביטוח. אתמול דחה בית המשפט את בקשת מגדל לצו מניעה זמני, והיו"ר מלצר ייאלץ היום לעזוב את משרדי החברה. תגובת האוצר תימסר עד 10 בספטמבר.

עתירה של קבוצת ביטוח מטעם המפקח אינה עניין של מה בכך, ומדובר במהלך תקדימי. עם זאת, נזכיר שבחברות ביטוח אחרות כמו הראל אחזקות, שם מכהן הבעלים יאיר המבורגר כיו"ר הדירקטוריון כמו במנורה מבטחים (שם מכהן בנו של המנכ"ל כיו"ר), אין מגבלות דומות.

ממגדל נמסר בתגובה: "על אף שהייתה התקדמות במגעים שנוהלו בין הצדדים, סירובו של ממלא מקום הממונה להיענות להצעות שונות הביא את השיח למבוי סתום, ולפיכך למגדל אחזקות לא נותרה ברירה אלא לפנות להכרעת בית המשפט".