"משקיעים בענף ההייטק עוצרים השקעות ולכן יש לעצור מיידית את הרפורמה המשפטית ולקדם אותה רק בהסכמה. יש לעשות זאת עוד לפני הדיון בבג"ץ ב־12 בספטמבר. אם יתקיים דיון, אני מקווה שהצדדים יכבדו את הפסיקה". כך אומר ל"מעריב" נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר.

יוקר המחיה יחריף? התחזית המפתיעה של יועץ ראש הממשלה
אפליה לא מודעת בשוק התעסוקה: כל מה שצריך לדעת
 
מדובר בהתבטאות חריגה של ד"ר תומר, שעד כה העדיף להנמיך פרומיל בכל הנוגע לרפורמה. לדבריו, "הרפורמה המשפטית גרמה לפילוג בעם ושום רפורמה לא מצדיקה את האירוע. אנחנו לא מסוגלים, עם העם הנפלא שלנו, להכיל את האירוע מבלי לייצר שיח ופתרונות".

לדבריו, "אני משוחח בנושא עם כל הגורמים הרלוונטיים, אבל בניגוד לחבריי, אני לא מדליף מהפגישות. אני יושב עם כולם ומנסה למצוא את ההיגיון, אבל מודה שלצערי בשלב זה נכשלנו. אמשיך לטפל בנושא מאחורי הקלעים".

לגבי המשבר בהייטק הוא מוסיף: "אכן המשבר בישראל עמוק מעבר להאטה בעולם. אירוע הרפורמה יוצר סנטימנט שלילי. פחות השקעות מגיעות, חברות עוברות להירשם בחו"ל".

על החלטת שר האוצר להמשיך בסבסוד מחירי הבנזין הוא מוסיף: "יוקר המחיה הוא באחריות הממשלה. הרבה יותר חשוב להוריד את המע"מ על מוצרי מזון מאשר לקבל פטור ממע"מ על קניות באילת או על קניות בחו"ל דרך האינטרנט. זה עיוות זועק לשמיים. אין ספק שבנזין הוא מרכיב משמעותי בהוצאות משקי בית. אבל אם צריך לדרג היכן הממשלה צריכה להיכנס מתחת האלונקה, הבנזין אינו בראש הרשימה, יש דברים נוספים לעשות. למשל, לקיים את ההבטחה של ראש הממשלה ושר האוצר שלא להעלות את מחירי החשמל, המים והארנונה לתעשייה. ייקור מחירי התשומות לתעשייה פוגע בצרכנים והמחירים עולים. סבסוד הדלק הפך להיות יקר מחודש לחודש".

על הטענות לאחריות על יוקר המחיה של יצרני המזון הוא מוסיף: "הניסיונות לדבר על רווחיות חריגה אינם במקום. מטילים דופי ביצרנים, למרות שכל העולם סובל היום מבעיות אספקה. הבטחת האספקה יכולה להיות מובטחת רק באמצעות חיזוק התעשייה ולא דרך החלשתה. היום הכל ממוחשב ולא ניתן לשחק עם המע"מ ולרמות את מס הכנסה. ברשות המסים ובאגף התקציבים באוצר פוחדים ממע"מ דיפרנציאלי, מחשש למרמה, אבל לדעתי החששות אינם במקומם ומדובר בהפחדות של הדרג המקצועי".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"