ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) בקפריסין שם נועד עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס.

עובדים באותו מקום שנה או יותר? זו התוספת שתיכנס לכם החודש לתלוש
העלייה במחירים ברשתות השיווק: "אנשים חושבים פעמיים מה להכניס לעגלה"

בהצהרתו בארמון הנשיאות בקפריסין התייחס נתניהו לשלושה נושאים מרכזים שהמנהיגים דנו בהם בפגישת - גז, חשמל ואש. "בנושא הגז, אנחנו דנים באפשרויות ונצטרך להחליט בקרוב כיצד ישראל מייבאת את הגז שלה, וגם קפריסין תצטרך לקבל את אותן ההחלטות. אנחנו בוחנים את האפשרות לשתף פעולה בנושא הזה. החלטות אלה תתקבלנה בשלושה עד שישה חודשים הקרובים. כנראה קרוב יותר לשלושה חודשים", אמר נתניהו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"הדבר השני זהו החיבור החשמלי. גם ישראל וגם קפריסין הן איים. כרתים, חלק מיוון, היא אי. יש חיבור חשמלי שמארגנים עכשיו מיוון, לאי כרתים ולקפריסין. אנחנו רוצים כמובן שזה יתחבר גם לישראל, ואולי אף למזרח ישראל. כך נוכל לייעל בצורה אופטימלית את השימוש בחשמל. שוחחנו עכשיו על המנגנון על מנת לקדם את זה".

"הדבר השלישי הוא אש. העולם מתחמם, לא רק בגלל החמימות של הקשרים בינינו. זה צד טוב, אבל האקלים מחמיר ושריפות שפורצות יכולות באמת לסכן את המדינות שלנו. היו בינינו התקשרויות והצענו מטוסי כיבוי. כעת אנחנו מדברים על דברים הרבה מעבר לכך - למערכות AI לגילוי מוקדם, ודברים נוספים שאנחנו מפתחים בנפרד. נעשה זאת טוב יותר יחד בכמה דרכים שהסכמנו עליהם גם כן".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף: "כפי שאמרתי למנהיגים, ואני אומר לכם עכשיו: אנחנו נפתח בקרוב את שוק מוצרי החלב שלנו. זה היה צריך להיעשות מזמן. אני חושב שהישראלים יהיו שמחים, והיצרנים שלכם יהיו מאושרים מכך. נוכל להנות מהיתרונות של השווקים זה של זה, במובן הישיר ביותר. בכוונתנו לפתוח בקרוב את שוק החלב לייבוא מיוון ומקפריסין וממדינות אחרות. מי ייתן והיוגורט הטוב ביותר ינצח. יש לכם סיכוי טוב לנצח״.