נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה, שנערכה כשבוע לאחר שירון החליט פעם נוספת לא להעלות את הריבית במשק ולהשאיר אותה על 4.75%, הנגיד צפוי היה לעדכן את נתניהו בנוגע להמשך דרכו - אך ההחלטה הסופית טרם התקבלה.

"כבר לא נהיה אותה מדינה דמוקרטית": נציג הממשלה במסר לבג"ץ

בהודעה רשמית מטעם בנק ישראל לאחר הפגישה נכתב כי "ראש הממשלה ונגיד בנק ישראל דנו היום בנושאים כלכליים, בין השאר בהארכת הקדנציה של הנגיד, וסיכמו לקבל החלטה בסוף חגי תשרי. הנגיד ירון חזר וביקש מראש הממשלה, ערב ראש השנה, להוביל להסכמה ציבורית רחבה כדי לשמור ואף לקדם את עוצמות הכלכלה".

ראש הממשלה שומר, כהרגלו, את הקלפים צמוד לחזה, ועדיין לא מסר את עמדתו בנושא הארכת כהונתו של הנגיד בחמש שנים נוספות. דובר בנק ישראל אישר כי השבוע אכן ייפגש הנגיד עם ראש הממשלה. ככל הידוע, גם אין עדיין מועמדים למשרה זאת, כל עוד לא יהיה ידוע סופית מה מעמדו של פרופ' ירון. עם זאת, אם יוחלט שלא להאריך את כהונת הנגיד - יתחיל המרוץ לתפקיד.

כבר כעת, מספר בעלי תפקיד בכירים (אחד מהם בצמרת האוצר) רואים עצמם מועמדים לתפקיד. ייתכן שגם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יהיה מעורב בהליך המינוי.

הנגיד עצמו מעוניין בהמשך כהונתו בנימוק שקיימים עדיין אתגרים רבים על הפרק. בתשובה לשאלת "מעריב" בנושא המשך כהונתו אמר הנגיד: "אמרתי שאת ההחלטה אקבל בסביבת החגים. בכוונתי להקדיש את החגים כדי לגבש החלטה סופית. אני לא לבד וזה לא תלוי רק בי, כי בסוף מי שממנה את הנגיד הוא ראש הממשלה. צריך שניים לטנגו. הדברים יתכנסו לקראת אוקטובר".

פרופ' ירון רומז בפועל שהוא מעוניין בהמשך הכהונה: "יש הרבה אתגרים במשק - השסע החברתי המעמיק, ובתחום שלנו הורדת האינפלציה ליעד, הטיפול ביוקר המחיה ורפורמות נוספות. לא תמה מלאכתי כנגיד. אני מציב את האתגרים השונים, ואחליט אחרי החגים. כולי עסוק בקידום הכלכלה, ויש לי זכות גדולה לשרת את הכלכלה ולחזקה".