בעלי השליטה בבזק נערכים לאפשרות של מכירת השליטה, וזאת בעקבות הסכמת משרד התקשורת לשינוי ההיתר. במרכז ההסכם - מנגנונים לשמירה על איתנותם של בזק ועובדיה במקרה של העברת גרעין השליטה.

ההסכם יהיה בתוקף עד 2025, ובמסגרתו הוסכם על מתן מענק כספי מכובד לעובדים (ככל הנראה בגובה של שתי משכורות) ועל שיפור תנאי הפרישה לאלה שיהיו מעוניינים לפרוש בעקבות ההסכם. ההסכם יהיה בתוקף לגבי 5,000 עובדי החברה.

הנושאים הקשורים לפרישת עובדים לגמלאות יהיו בתוקף עד 2026. סעיפי ההסכם יחולו גם אם שינוי גרעין השליטה יתבצע לאחר מועדים אלו. עובד שיפרוש יקבל תוספת שקלית של 2,400 שקל במקום 800 שקל כיום. תשלום דמי הניהול לפנסיה יבוצע על ידי ההנהלה ולא העובדים עד למועד הפרישה, מה שיוסיף לפנסיית הגישור 2.45%.

 ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל בזק רן גוראון, סמנכ"לית משאבי אנוש מורן קיטה ויו"ר ארגון עובדי בזק איציק בסלו. ככל שבזק תנוהל ללא גרעין שליטה, נציגות העובדים תוכל למנות נציג עובדים נוסף.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד: "ההסכם מיטיב עם עובדי בזק עם העברת גרעין השליטה, ומעניק להם ביטחון תעסוקתי. המשאב האנושי הוא הנכס הכי חשוב, ועובדים שמרגישים מוערכים ומתוגמלים – מהווים את מנוע הצמיחה הכי משמעותי לחברה".

מנכ"ל בזק רן גוראון: "בזק נמצאת בתנופת עשייה, המייצרת תוצאות שיא. ההסכם עם ארגון העובדים מתבסס על יחסי עבודה מצוינים והתמקדות משותפת בהצלחת החברה".