"בממשלת הליכוד, בהשוואה לממשלת השינוי, אנחנו כלל לא בסדר העדיפויות. אצל בנט ולפיד לפחות ניסו לדבר איתנו. מתחילת השנה המדינה עוסקת רק ברפורמה המשפטית. אני מצר על כך שנתנו להם את ימי החסד. הממשלה הזאת מבינה רק כוח". כך אומר ל"מעריב" עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים לה"ב.

לדבריו, "הקשב בהפגנות עבר לנושא הרפורמה המשפטית ואנחנו לא משתתפים בהן. מהרפורמה המשפטית כל אזרחי המדינה סובלים, כי אין מאבק ביוקר המחיה, לא מורידים עלויות למעסיקים והריבית מכבידה. למחאה גדולה נגד המשטר אין קשר לנושא העצמאים, שנדחק הצידה". הוא הוסיף: "ההפגנות גנבו מאיתנו את תשומת הלב וחבל. במקום שהממשלה תעסוק בחיים עצמם, הם עסוקים רק ברפורמה. כל המדינה ב'הולד' ולא חושבים קדימה ולא סופרים את העסקים הקטנים. הבטיחו פחת מואץ, הורדת עלויות, והכרה בהוצאות וכלום לא קרה".

עו"ד כהן אמר עוד: "אתה שואל מדוע אנחנו לא מפגינים. אז לידיעתך, הייתי בעבר שיאן ההפגנות ששחרר עצורים ושרף צמיגים. בעת הזאת, יציאה של אפילו אלפי מפגינים מטעם העצמאים לא תועיל. אני לא אתן פול גז בניוטרל. היום המלחמה היא על הדמוקרטיה. את מי מעניינים דמי אבטלה לעצמאים?".

לדבריו, "ברגע שייפתח מושב החורף בכנסת, נגיע לשם עם כל הכלים והכוחות כדי לעסוק בחיים עצמם. ביקשנו דיון בוועדת הכספים בסוגיית עליית הריבית. יש מחנק אשראי גדול. בנושא הקרן בערבות מדינה, אנחנו נכנסים לעובי הקורה".

על מה אתה מתחרט ערב יום הכיפורים?
"על העובדה שנתתי לממשלה 100 ימי חסד שנוצלו לטובת הרפורמה. זאת הייתה טעות קשה. היינו חייבים להגיע אליהם מההתחלה עם הדרישות בנושא יוקר המחיה. פספסו את פרק ימי החסד וזה היה לרעתנו. המדינה יקרה לכולם ועדיין המגזר העסקי תורם הכי הרבה לרווחה ולחינוך. אנחנו הקטר של המדינה ועדיין מתייחסים אלינו כאל אחרוני הקרונות ברכבת".

האם אתה מתחרט על הריצה לפוליטיקה הארצית?
"שימשתי 15 שנה כסגן ראש העיר בחולון ואני עדין רוצה להשפיע ברשימה הארצית. ההצטרפות לכחלון לא הייתה טעות. לו הייתי נבחר לכנסת, מצב העצמאים היה שונה לחלוטין. ח"כ אביר קארה לא הצליח לשנות את מצב העצמאים. אני עדיין בונה על זה שבעתיד אהיה ח"כ".
הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"