ההצהרה הנוכחית של חברת דיפלומט על עליית מחירים בפעם הרביעית השנה מתקבל בציבור כבר באדישות והשלמת המצב. ניתן להגדיר את המצב באמרה הידועה : "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". זעקת האזרחים נופלת על אוזניים ערלות ולמרות כל הבטחות הממשלה לטיפול ביוקר המחייה, קשה להאמין שיש עדיין בציבור קהל שמאמין לה.

האם דיפלומט אשמה? ממש לא, היא חברה עסקית שמעוניינת כמו כל חברה למקסם את הרווח שלה. האם הממשלה אשמה? בגדול כן, אבל אני בספק גדול שבאמת היא יכולה לשנות את המצב. לראייה ניקח את שוק החלב שבו באמת שר האוצר מנסה לפתוח לייבוא, אך נתקל בחומות נחושות של בעלי עניין מקומיים, שמנסים לטרפד בכל דרך אפשרית וכך מסנדלים את שר האוצר לבצע את הרפורמה.

אם ככה מה הפתרון? הפתרון הינו הצרכן הישראלי. הצרכן הישראלי, שהוכיח השנה מעל כל ספק שהוא יודע לצאת לרחובות, צריך לצאת הפעם בגלל יוקר המחייה. ההפגנות הללו שהוכיחו את עצמם בשנת 2011 והיוו את הזרז להקמת ועדת טרכטנברג, חייבים לחזור אל החיים הציבוריים, אין ספק כי הפגנות אלו עזות ככל שיהיו ישנו את  האווירה הציבורית ויעניקו רוח גבית לממשלה לבצע שינויים או לכל הפחות יורידו את המוטיבציה לחברות להכריז על עליית מחירים.