קבוצת הרכב אלבר מקבוצת אלעזרא השלימה אתמול את הרכישה של קבוצת אלון בסכום הנאמד על פי ההערכות ב־90 מיליון שקל. את הרכישה הובילו המנכ"ל דוד לנקרי ויו"ר אלבר אור אלעזרא. זאת הרכישה המשמעותית הראשונה שמבצעים היו"ר והמנכ"ל. קבוצת אלון נוסדה על ידי רפאל אלון ונוהלה בשנתיים האחרונות על ידי ילדיו, זוהר ושרון אלון. מדובר בחברה מובילה בתחום הקיימות, הכלכלה המעגלית והפתרונות לאיכות הסביבה. היא גם עוסקת בייצור מרכבי דחס למשאיות אשפה, כלי אצירה לאיסוף והפרדת נייר, פתרונות להוזלת הטיפול באשפה ועוד.

למנכ"ל החדש של קבוצת אלון מונה תום שפרן, שכיהן בשנים האחרונות כמנכ"ל חברת אנרגיה מתחדשת ציבורית. קבוצת אלון היא בעלת מוניטין של עשרות שנים במגזר המוניציפלי והעסקי ונחשבת למובילת שוק בתחומה.

אור אלעזרא: "העסקה מבטאת את האסטרטגיה העקבית של הקבוצה בגיוון פעילויות והרחבה של מנועי הצמיחה". לנקרי: "קבוצת אלון היא החברה החלוצה בענף, שבהשקעה עקבית בחדשנות טכנולוגית ביססה את עצמה כמובילה בתחומה. הפתרונות של קבוצת אלון פוגשים כל משפחה ושזורים בנוף הישראלי. הרכישה תאפשר לקבוצת אלון להישען על יכולותיה של אלבר בענפי הסחר והשירותים, לשם מיצוי הצמיחה של פעילותה".