המערכת הבנקאית יוצאת בסבב הטבות נוסף, כשהמיקוד הפעם מושם על צד הייעוץ העסקי. בנק מרכנתיל ערך מפגש מקוון עם 100 יועצים עסקיים כדי לסייע לבעלי עסקים להתמודד עם אי־ודאות כלכלית, ירידה בהכנסות ועלייה בהוצאות. את המפגש הנחו גדי שובל, מנהל מחלקת קרנות לעסקים, וחיים הולצברג, עוזר מנכ"ל ומנהל מרכז עסקים למוסדות וארגונים. שובל הציג את המסלול החדש בקרן לערבות מדינה המיועדת לעסקים הנכללים במעגל הראשון והרחיב בעניין ההקלות במסגרת מתווה בנק ישראל והאוצר.

לדברי הולצברג, "בבנק מרכנתיל הוקם מרכז המתמחה בטיפול בעמותות, הכולל מעל 2,000 עמותות. המרכז נותן מענה במימון לזמן קצר וארוך. מאז החלה המלחמה, המגזר השלישי נרתם מיידית לעזרה לכל מגזרי האוכלוסייה, ובמיוחד לאלה השייכים למעגל הראשון".

הולצברג הוסיף ואמר כי "כל ההקלות הקיימות במסגרת מתווי בנק ישראל ומשרד האוצר תקפות גם לעמותות. מעבר לכך, קיימת אפשרות חדשה אשר רשם העמותות פרסם. הרשם מאפשר לכל עמותה או לחברה שמטרתה תועלת הציבור לפעול באמצעות כרטיס אשראי לעמותות".

ואילו המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים מציע למשפחות, לעצמאים ולבעלי עסקים, לקוחות מכל הבנקים, מגוון רחב של כלים לשמירה על חוסן פיננסי ומענה לאתגרים הכלכליים בעקבות המלחמה. אופיר בקר ירצה על פתרונות כלכליים בתקופת חירום, איה תמרי על שמירה על יציבות פיננסית בזמן משבר, עמותת 360 וארגן פעמונים על ליווי אישי למשפחות. בנוסף, יתקיימו מפגשי זום עם טל שמשון, הילה בן חנוך לוי, דני גיגי (מנהל מערך הייעוץ הפנסיוני בבנק), ניר זיגדון מומחה למסחר אלקטרוני ושלומי לחנה, יועץ אסטרטגי שיווקי, וכן ייערך פוד קאסט בהנחיית יעקב איילון עם היועץ הכלכלי הראשי בבנק פרופ' ליאו ליידרמן.

בנק מזרחי טפחות מרחיב את הסיוע לבעלי העסקים בעוטף ושדרות ומציע מענק אוטומטי של עד 20 אלף שקל, הלוואה של עד 50 אלף שקל, ללא ריבית והצמדה, בנוסף להטבות שהעניק עד כה.

מנכ"ל הבנק משה לארי: "זה הזמן שלנו להתגייס עבורם, לחזק אותם ולעזור להם הן בסיוע כספי והן במעטפת של פתרונות מימון וליווי אישי של בנקאים מנוסים. בנק מזרחי טפחות ועובדיו מגויסים ומחויבים לתושבי הדרום, ונמשיך להיות לצדם עד שיוכלו לחזור לבתיהם ולשגרת חייהם".