הישג חשוב למגזר העסקי בבאר שבע ובאשדוד: בתחילת הדיון במתווה הפיצויים שהתקיים היום (ראשון) הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בשיח משותף עם יו״ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, מרכז הקואליציה בוועדה ח״כ אליהו רביבו, מרכז האופוזיציה בוועדה ח״כ ולדימיר בליאק וח״כ ינון אזולאי, כי הוא הנחה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק״מ, כך שיכלול את הערים באר שבע ואשדוד.

"ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים": כתבת ה"ניו יורק טיימס" התפטרה
הפך לוויראלי ברשת: הפדיחה של אופירה אסייג בשידור חי

 ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר בתגובה: "ברגעים אלה אני בוועדת הכספים של הכנסת בירושלים בנוגע למתווה הפיצויים לבעלי העסקים. לפני מספר דקות קיבלתי טלפון משר האוצר בצלאל סמוטריץ' שבישר לי שהמתווה הורחב עד לקו ה-40 ק"מ ויכלול את העיר באר שבע", אמר דנילוביץ'.

"אני רוצה להעביר הערכתי הרבה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', עימו קיימתי דיונים אינטנסיביים בשבועיים האחרונים, על שהבין את צורכי העיר והמגזר העסקי והרחיב את הפיצוי כך שיכלול את באר שבע. בנוסף, תודתנו ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ על עזרתו הרבה ולכל חברי הכנסת שסייעו בנושא", הוסיף.

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) תושב הנגב, בירך גם הוא על ההחלטה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק״מ: "אני מברך את חברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שעושה ימים כלילות, על ההבנה שבזמן מלחמה מדינה מכניסה את הידיים לכיס. לכם, אחיי בעלי העסקים באזור באר שבע ואשדוד - היו שלווים לעשות את עבודת הקודש שלכם, למען חיילנו ואזרחינו. אנחנו ננצח".