מלחמת חרבות ברזל: מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ אליהו רביבו, אמר היום (שני) כי "ישראל צריכה לעבור לכלכלת מיתון". בשיחה עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM אמר: "דיברתי השבוע עם שר האוצר,  ואין מנוס מכך שבסופו של דבר תקציב 2024 יפתח".

ברקע המלחמה: מחירי שכירות הדירות בתל אביב יורדים
בשורה לבאר שבע ואשדוד: הסיוע לעסקים מתרחב ל-40 ק"מ

"אין לנו עץ שגדלים עליו כספים ומקורות תקציב בלתי נדלים", הוסיף. "הדולר מזנק, הבנקים עשקו את הציבור הישראלי, הריביות פשוט מוטטו את המשקים ואנחנו חייבים לפתוח את התקציב לדיון מחדש שבו נבטא את שינוי סדרי העדיפויות הלאומיים בוודאי בכלכלה.

"אנחנו כרגע נמצאים במלחמה, הכלכלה צריכה להיות כלכלת מלחמה שהיא גם כלכלת מיתון מעבר למלחמה", הבהיר. "לא נעים, לא סימפטי, אבל מצופה מאיתנו להישיר מבט אל הציבור, לומר את האמת ולפעול לשם מימושה".

בהמשך השיחה התייחס רביבו לדיווח על התבטאויות ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקשר בין מחאת המילואים לתקיפה בשבעה באוקטובר, שהוכחש על ידי לשכתו. "במשך שלושה שבועות ראש הממשלה נמנע מלהתבטא, עשה בשכל, כי היה ברור שכל התבטאות שלו, תפורש בצורה שגויה ויהיה מי שירצה לעשות מזה מטעמים. אני מחזיק באותה גישה של ראש הממשלה שזו לא העת לדון באשמים ולא בהשלכות.

"ביום שאחרי חובה להקים ועדת חקירה ממלכתית, וכולם יהיו על השולחן. כל מה שצריך להישאל - יישאל", הצהיר וטען: "ראש הממשלה ביטא היטב את אחריותו לאירועים".

על הדרישות מראש הממשלה לקחת אחריות על האירועים האשים: "שאלת את עצמך למה הם עד כדי כך מבקשים? הם מבקשים אך ורק כדי ליצור אנדרלמוסיה כדי ליצור גרדום להשתמש בו נגדו ונגד הממשלה דבר שבהכרח יביא לפגיעה בחוסן הלאומי והתפקודי בעת מלחמה. 

"יש בעלי תקפידים שלבטח צריכים לתת את הדין ולעוף מתפקידם ולשלם על המחדלים והאשמה הנוראית. הם מודעים לכך. ועדיין אף אחד לא מצפה מהם לזוז מתפקידם כל עוד יש להם מה לתרום בהצלחת המערכה".