דירקטוריון בנק דיסקונט בחר אתמול בדני ימין לתפקיד יושב ראש דירקטוריון הבנק. ימין (65) גבר על אריק פינטו, המועמד העיקרי שהתמודד מולו, ברוב קולות. במועמדותו של ימין תמך בין השאר היו"ר הפורש שאול קוברינסקי, שפעל גם לשכנע דירקטורים אחרים.

קובירנסקי פורש החודש לאחר כהונה של תשע שנים. דירקטור נוסף שבחר בימין ופורש החודש לאחר תשע שנות כהונה הוא ברוך לדרמן. בנוסף תמכו בימין גם חברת הדירקטוריון יודפת הראל בוכריס. גם איריס אבנר הגישה מועמדות, אף שהסיכויים לבחירתה היו נמוכים. למרות זאת היא התמודדה על התפקיד, ומנעה בכך את הצורך לבחור באחד המועמדים המובילים ולהיות מסומנת כיריבתו של המועמד האחר.

ימין כיהן כסגן נשיא מיקרוסופט העולמית וקודם לכן כמנכ"ל מיקרוסופט ישראל. בשנים האחרונות שימש בתפקידי ניהול שונים וכדירקטור ויו"ר ועדת טכנולוגיה וחדשנות בבנק דיסקונט. בעברו שימש כראש הוועד המנהל של הטכניון וכחבר דירקטוריון בחברת ישראכרט. לימין ניסיון של יותר מ־20 שנה בתחומי הניהול העסקי, בדגש על טכנולוגיה וחדשנות, והוא בעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון.

בתקופת כהונתו פעל קוברינסקי להמשך מיצובו של דיסקונט כבנק צומח, רווחי ומעורר תחרות. קוברינסקי אמר אתמול: "אין לי ספק שניסיונו רב־השנים של ימין בתחום הניהול במגזר העסקי יסייע להצלחתו בתפקידו כיו"ר הדירקטוריון, ואני סמוך ובטוח שהדירקטוריון בראשותו, בשיתוף פעולה עם המנכ"ל אבי לוי והנהלת הבנק, יובילו את דיסקונט להמשך הצלחה ושגשוג".

בפני יו"ר הדירקטוריון החדש יעמדו אתגרים בנקאיים לא פשוטים, ובראשם מכירת השליטה בחברת כרטיסי האשראי ויזה כאל ואיתור מנועי צמיחה חדשים. כמו כן, לנוכח מלחמת עזה תהיה חובה לארגון מחדש של עסקי הבנק (במיוחד בתחום האשראי בכלל והאשראי לבנייה בפרט). לבסוף יצטרך היו"ר החדש להוביל עם המנכ"ל לוי את המשך תהליכי ההתייעלות בבנק והשלמת המעבר לאתר הבנקאי החדש בראשון לציון.

בחירתו של ימין ליו"ר דיסקונט היא חלק ממהפך בדירקטוריון שחוותה המערכת הבנקאית בשבועות האחרונים. סמאר חאג' יחיא סיים את תפקידו כיו"ר בנק לאומי והוחלף (לתקופה של תשעה חודשים) על ידי שמואל בן צבי. יו"ר דירקטוריון בנק המזרחי משה לארי אמור היה לפרוש השנה, אבל קיבל היתר מיוחד להמשיך בכהונתו שנה נוספת. ומעבר לכך - גם המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי הוא חדש בתפקידו ואמור להתמודד בכוחות עצמו עם המינויים החדשים.