כ-470 עסקים בעוטף, מחציתם מהעיר שדרות והיתר מהמועצות האזוריות שער הנגב, אשכול, שדות נגב וחוף אשקלון, קיבלו עד כה מענקים מידיים ממיזם ״עוטף לעסק״ שהושק בשבוע שעבר בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

חודש לאחר תחילת המלחמה: האם הכלכלה הישראלית מתחילה להתאושש?
רוצים לעבוד בחקלאות ובניין? זה המענק שתקבלו מהמדינה

המיזם הושק על ידי חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים בע''מ), הסוכנות היהודית, עמותת IVN וחברת ניהול קרנות ההשקעה כלירמרק קפיטל. ארבעת הגופים התגייסו יחדיו ורתמו עסקים ותורמים מהארץ ומהעולם כדי להעניק גלגל הצלה לעסקים שמניעים את הכלכלה המקומית והלאומית.

יחד עם המענק יפנה המיזם את בעלי העסקים לגופים המעניקים ליווי עסקי וליווי של מנטורים, כדי לסייע להם למצות זכויות ולייצר לעצמם תוכנית חירום כלכלית להתנהלות בריאה ונכונה בחדשים הקרובים. שירותים אלו ינתנו על ידי מנטורים מתנדבים של בוגרי 8200, הסוכנות היהודית, עמותת IVN, החמ"ל האזרחי-אחים לנשק וארגונים נוספים.

את הסיוע הכספי, שהיקפו הכולל עומד עד כה על למעלה מארבעה מיליון שקלים, קיבלו עסקים קטנים בטווח של 0-7 קילומטרים בעוטף. סכום המענק לכל עסק נע בין 5,000 ל-20,000 שקלים, בהתאם למחזור העסק ולעמידה בקריטריונים לקבלת הסיוע. בעקבות המצב הוחלט להרחיב את הסיוע גם לעיר אופקים שהעסקים בה נפגעו קשה בעקבות המלחמה.

בין העסקים שקיבלו עד כה סיוע כלכלי מהקרן לעסקים ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של עסקים ובהם - שירותי הסעדה, עסק לציוד רפואי, חברות פיננסיות לליווי עסקי ומימון, חברות עיצוב וגרפיקה ועוד. כל העסקים שקיבלו את המענק פועלים במושבים, הקיבוצים והערים שמסביב לרצועת עזה.

בהצהרה משותפת עם השקת המיזם, מסרו השותפים: "על רקע המצוקה של העסקים בעוטף, החלטנו לחבור יחד כדי להושיט גלגל הצלה לעסקים הקטנים, אשר בישראל מהווים את החולייה הראשונה בשרשרת הכלכלית, עסקים אשר מניעים את הכלכלה המקומית ואף את הכלכלה הארצית. שילוב הכוחות מהווה חיבור בין המגזר העסקי, התשתית הפיננסית של ישראל והתשתית של העם היהודי והחברה הישראלית בכללותה כדי להגביר את מאמצי הסיוע״.

להגשת בקשה למענק הכספי ולליווי המקצועי : https://www.support-business-il.com/