ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי פנה לשרי האוצר והפנים בקריאה לבטל את תשלום הארנונה לעסקים בזמן המלחמה ולשפות את הרשויות על כך.

בפניה שהועברה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הפנים משה ארבל כותב ראש העירייה כי כבר כעת עסקים רבים מתמודדים עם אתגרים כלכליים קשים, כאשר רבים מהם מצויים על סף קריסה. מתן הפטור מארנונה ושיפוי הרשויות המקומיות ימנע קריסת עסקים, קנה להם "אוויר לנשימה" וחיוני על מנת לאפשר לעסקים לפתוח את עסקיהם גם כעת - כאשר מחזורם נמוך, ולא תמיד פתיחת העסק רווחית דיה. מנגנון זה של מתן פטור מארנונה לעסקים ושיפוי הרשויות המקומיות הוכיח את עצמו היטב בתקופה הקורונה - במניעת קריסתם של עסקים, ביעילותו ופשטותו ובוודאות שהוא מספק.

עוד כותב חולדאי: "אני סבור כי מתן הסיוע לעסקים באופן שיאפשר להם לפתוח את עסקיהם בעת הזו- ככל הניתן- הוא חיוני, ואף מהווה צו השעה - הלאומי, החברתי והכלכלי - של שימור "שגרת חירום" וחזרה לחיים, שאין כמוה כהוכחה ניצחת לאויבנו, כי על אף הכל "עם ישראל חי", ואף שוקק חיים. מתן הפטור יתרום רבות לכלכלה, לחוסן הלאומי, להחזרת החיים לשגרה ושמירה על רחובות שוקקים, במידת האפשר, ועידוד המשק והציבור לנסות במיטב יכולתם לצרוך בעסקים המקומיים, להניע את גלגלי הכלכלה, ולשמש- בהחלטה קשה, אמיצה אך הכרחית, כעורף, המסייע למאמץ המלחמתי ומבהיר, כי רוחנו לא נפלה".