מאות תושבי הדרום שעזבו את בתיהם שבקרבת גבול הרצועה, אך אינם זכאים באופן רשמי למימון שהות בבתי מלון, ייאלצו לעזוב את כפר המכביה, כך נמסר להם בימים אלה. הנהלת הכפר ברמת גן הודיעה כי הם ייאלצו לפנות את הכפר בשבוע הבא (21 בנובמבר), אלא אם תתקבל החלטת ממשלה אחרת.

"האווירה פסטורלית אבל הלב בדרום": המפונים בכפר המכביה מחכים לחזור הביתה
פונו מביתם בעוטף וקובצו בכפר המכביה: "הילדים משחקים ללא חשש"

מדובר בעיקר בתושבי אשקלון, נתיבות ואופקים, שעד כה נפלו בין הכיסאות. הנהלת כפר המכביה התירה להם לשהות במקום עד היום, כל עוד ההוצאות מומנו מכספי תרומות, נדבנים ותקציב מכבי העולמי. עכשיו, אם אכן יתפנו הם ייאלצו לחזור לביתם. בשלב זה, הממשלה אינה בתמונה וגם משרד התיירות לא התערב במשבר, שמאפיין גם בתי מלון אחרים.

קבלת שבת של תושבי עוטף עזה בכפר המכביה (למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: אבשלום ששוני)
קבלת שבת של תושבי עוטף עזה בכפר המכביה (למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: אבשלום ששוני)

עד כה, כל בתי המלון שיתפו פעולה בסיוע לתושבי העוטף. במקרים מסוימים, הם גם העלימו עין והסכימו להלין תושבים שאינם נכללים בהגדרות שנקבעו על ידי הממשלה. התפוסה במלון כפר המכביה, למשל, היא מלאה לחלוטין. פינוי תושבי העוטף נועד לאפשר למפונים אחרים הזכאים לשהות בבתי מלון לתפוס את מקומם.

בתגובה לפניית "מעריב", נמסר מהנהלת מלון כפר המכביה כי היא פועלת בדיוק לפי החלטות הממשלה. למפונים ניתנה ההתראה במועד, כדי לנסות להגיע לסידורים חלופיים, או שהממשלה תתכנס עד 21 בנובמבר ותחליט להמשיך ולממן את שהותם.

יצוין, כי איש העסקים אלפרד אקירוב הוא מהבודדים שסירבו עד כה לשתף פעולה ולהלין מפונים במלונות שבבעלותו בירושלים, אף שהיה אמור לקבל לכך מימון מהמדינה. בעקבות החלטתו, נקטה נגדו התאחדות המלונות צעד חריג וסילקה אותו משורותיה, אך גם מהלך זה לא גרם לו לחזור בו.