על רקע התנהלות הממשלה עם המצב הכלכלי מפרוץ המלחמה, תקף רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, את ההתנהלות בשיחה עם בן כספית וצבי האוזר ב־103fm. 

המו"מ לשחרור החטופים: זהו הדבר הקריטי שבצד השני הבינו על ישראל

"הממשלה הובילה אותנו לסכנה לציונות", טען, והוסיף: "בנונשלנטיות פינו פה מאות אלפי אנשים ונדמה להם שעולם כמנהגו נוהג. אתה מקשיב לדיכטרים ולברקתים והם פשוט לא חיים פה. הם חיים בלה לה לנד".

המשיך ואמר: "אתה שומע את מה שהם חושבים שהם יעשו מבחינה כלכלית והם משווים את זה לקורונה, זאת אומרת לפי דעתם מחר ינצרו את האש והכול ישוב לקדמותו. הם פשוט איבדו את זה, לא שייכים למציאות. אחד אחרי השני". 

"תראה מה קרה פה, הייתה מלחמת לבנון השנייה, אז בהיבטים הפוליטיים חטפו אז שני חיילים, אני זוכר את ההצגות שנתניהו עשה אז לאולמרט, איזו סצנה הוא עשה כתוצאה מאותם 2 חיילים, שאגב זה עולם ומלואו, אבל זה מתגמד לעומת הטירוף שהולך פה עם 240 ומשפחות, ואז הוא הולך ומשווה את עצמו לרוזוולט", הוסיף בזעם בלינקוב. 

לדבריו, "בעצם יש כל כך הרבה קווי דמיון בינו לבין צ'מברליין, גם בגלל האמון שהוא נתן בחמאס כמו שצ'מברליין נתן בהיטלר, גם בגלל שהוא חשב שהוא לא יכול לפרוש, כמו שצ'מברליין חשב שהוא לא יכול לפרוש, וגם בגלל המלחמה המדומה שהייתה בתחילת מלחמת העולם השנייה, שהוא כאילו הכריז מלחמה על גרמניה, אבל הוא לא עשה שום דבר - אותו דבר אנחנו לחמנו בחמאס".

"איזו מלחמה זאת כשאנחנו מתדלקים אותם במאות מיליוני דולרים בשנה? אחר כך אתה שומע את 'הדיכטר', שאני קורא לזה 'דיכטריזם' מופיע בטלוויזיה ואומר 'יש לנו 4 שנים לתקן את הדבר הזה'? הם לא בהכרה", הבהיר. 

כאשר נשאל מה הוא היה עושה אחרת השיב: "הייתי מנהל את העסק הזה. זה לא מנוהל. עבר למעלה מחודש, מה התוכנית שלכם? לא מגיע לנו לדעת בקווים כלליים מה התוכנית שלכם לגבי מה שקורה בעוטף? הם אפילו לא מסוגלים להגיד את המילה קיבוץ וקיבוצניקים. אף אחד לא יודע מה הולך לקרות שם. אנחנו רוצים לדעת מה אתם הולכים לעשות - איך אתם הולכים לפתור את העניין הזה?"

הוא ציין: "אנחנו רוצים לדעת מה תוכנית הפעולה במיקרו ובמאקרו. מיניתם מנהל לכל יישוב, לאופקים, לשדרות, לבארי וכיוצא בזה. תפרסמו את השמות, תגידו מה הסמכויות שלהם. תגידו להם לאן אתם רוצים להגיע. אתם רוצים תוך זמן כזה וכזה לבנות מחדש את כל הבתים? אתם מתכוונים לממן במאה אחוזים את הבתים שנהרסו? אתם מתכוונים למצוא לאנשים פתרונות דיור מסודרים לשנה-שנתיים הקרובות? הם לא מדברים, לעזאזל, מה הם עושים? אני כבר לא מדבר על השרים".

בהמשך הוסיף בלינקוב כי "אני חושב שבהרבה מאוד מובנים החברה הישראלית איבדה את דרכה האמיתית, הציונות כמו שאני אוהב אותה וכמו שאני חושב שהיא צריכה להיות. אנחנו השתעבדנו לחיים הנוחים, לתפקידים, למשכורות וזה חל על כל מקום, גם בסקטור הציבורי וגם בצבא".

לטענתו, "יש פה כמות בלתי רגילה של מנכ"לים וכל אחד יש לו בפקידות צמודי מנכ"לים ומכוניות צמודות ועוד ועוד ועוד. אני חושב ומקווה, אבל על פי מה שאני קורא בימים אני בספק רב, שמשהו יטלטל פה את החברה הישראלית בעקבות הדבר הנורא שקרה פה ב-7 באוקטובר".

"הממשלה תמלא את ימיה?", נשאל. "אני מאמין שלא, כי אני מאמין שחלק לא מבוטל מאלה שתמכו בו ובשותפיו לא ייתנו לו את הדבר הזה", השיב.

לטענה כי עושה רושם שסמוטריץ' עוד לא נמצא באירוע ולא מבין שצריך לשנות דיסקט, בלינקוב טען: "נכון, מה אני יכול לעשות? זה ברור לחלוטין שצריך, אבל מי שחושב שצריך לעצור בכספים הקואליציוניים הוא טועה ומטעה. שמעתי את השר קיש, הוא רוצה לתת לזה ולזה, לא אדוני. גם כל מיני דברים שפעם היו חצי קונצנזוס צריכים להשתנות. הכול פה צריך להיבחן מחדש לטובת תיקון הכלכלה והחברה הישראלית".


סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm