נעצרה ההתאוששות בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי. כך עולה מנתוני שב"א, המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.

מסר לנתניהו? הוראת משרד המשפטים בסוגיית מסמכי הקבינט
"יכולים לעשות יותר": משפחת החטופה בביקורת על הצלב האדום

על פי הנתונים, בשבוע החמישי של המלחמה (11-5 בנובמבר), נעצרה מגמת ההתאוששות בפעילות המשק ואף חלה ירידה של למעלה מ-820 מיליון שקל בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי, לעומת השבוע הרביעי של המלחמה.

סך ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע החמישי של המלחמה הגיעו לסכום של 7.142 מיליארד שקל, לעומת ממוצע הוצאות שבועי של 9.069 מיליארד שקל בתחילת שנת 2023.

בשב"א ציינו, כי מדובר בירידה בשיעור של 21.2%. בשבוע הראשון של המלחמה, היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד שקל. בשבוע השני של המלחמה היקף ההוצאות עמד על 6.939 מיליארד שקל ובשוע השלישי סך ההוצאות הסתכם ב-7.512 מיליארד שקל.

"בשבוע החמישי של המלחמה, אנחנו רואים רגרסיה בהיקף ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, שחזר לרמה שראינו במהלך השבוע השני והשלישי של המלחמה", ציינה סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות בשב"א, טלי הולנברג – "אנחנו מעריכים, כי חלק מהירידה קשורה לכך שבנתוני השבוע שעבר הופיעו חיובי האשראי הקבועים של תחילת החודש, הנאמדים במאות מיליוני שקלים".

לדבריה, למרות הירידה בהיקף ההוצאות, נמשכת מגמת ההתאוששות בענפי צריכה, כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה וגם מסעדות ובי קפה.

"ההוצאות ברשתות המזון חזרו לרמה שהייתה נהוגה לפני המלחמה וההוצאות בענפי התיירות נחתכו לעומת מה שראינו במהלך השבועיים הראשונים של המלחמה", היא ציינה עוד.