מחווה ירוקה מרגשת: מעל ל־2,000 עציצים חולקו לקשישים בודדים ולשכנים מבוגרים המתגוררים בירושלים, במסגרת פרויקט “תחזרו בשלום” במתחם ״התחנה הראשונה״ באזור עמק הרפאים. האירוע צמח ממתנדבי קרן ירושלים ירוקה, והציבור הרחב הוזמן להגיע לקשט עציצים ולעצב ברכות צבעוניות. בתום הפעילות הילדים דפקו על הדלתות הסמוכות של השכנים הקשישים, העניקו להם במתנה עציץ וברכה והציעו להם לשתול ביחד את העציץ. קשישים נוספים בעיר המבקשים עציץ נא לטלפן: 054־2040111.

הקוסמטיקאיות מסתערות: שרון גלבוע גייסה 100 קומסטיקאיות מתנדבות, שמגיעות לבסיסים, למלונות של מפונים ולכיכר משפחות החטופים, ומפנקות נשים בכל צורכי הביוטי: ציפורניים, עיצוב גבות, טיפולי פנים, עיצוב שיער ורפלקסולוגיה, ללא כל תשלום. להתנדבות וליצירת קשר: 052־2279614.

הקלה עכשיו: מתוך רצון לתרום לאוכלוסייה הסובלת מפוסט־טראומה, חברת SEVEN נרתמת למען מטופלי הקנאביס הרפואי ומציעה לתושבי הדרום בחינם אלפי אריזות של שלושת הזנים קנטארה, CBD ואדג’יו. “אנו מקבלים פניות רבות ממטופלים הנמצאים במצוקה בעקבות המלחמה ומה שהם חווים”, אומרת נרקיס טסלר, סמנכ”לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברה. “ישנן מצוקות רבות, כאשר לחלקן לצערנו אנו לא מצליחים לתת מענה – כגון מטופלים אשר צרכו כמויות גדולות יותר בעקבות המתח והחרדות הנוראיות שהם שרויים בהן. לאותם אנשים נגמרה התרופה ולצערנו, עקב מגבלות הרגולציה, אין לנו דרך לסייע להם, דבר אשר לא מתקבל על הדעת. בנוסף לכך, ישנם אנשים רבים אשר טרם אובחנו רשמית כסובלים מפוסט־טראומה, ועל מנת לטפל בתופעות הפוסט־טראומה שלהם באמצעות קנאביס הם חייבים להוציא רישיון לקנאביס – תהליך ארוך ומייגע”. להשיג ללא עלות בבתי המרקחת (לנושאי רישיון).

לנצח, אחי: חברת ממוריז+, שהקימה עד כה יותר מ־1,000 אתרי זיכרון, מקימה מאז תחילת המלחמה גלעד דיגיטלי לכל אחת ואחד מהחללים ששמם מתפרסם. כל האתרים של החללים זמינים ופתוחים לציבור. סיני זילבר, יזם ומנכ”ל ממוריז+, מבקש את עזרתו של כל מי שיכול בקידום פרויקט חשוב זה: "כמעט כל אחד מאיתנו מכיר את אחד הנרצחים, בן משפחה או חבר. עזרו לנו לאסוף את הסיפורים, התמונות והזיכרונות של חייהם לאתרים שהקמנו לזכרם. אם אתם בקשר עם משפחה שכולה, עזרו לנו למסור את האתר שהקמנו ליקיריהם לידיהם, ברגישות". ניתן ליצור קשר בטלפון ובוואטסאפ 052־2578418.

מחברת של תקווה שמודפסת בדפוס בארי - היש מרגש מזה? המחברת מעוצבת על ידי סטודיו דויס ודאבלטיז, כאשר כל ההכנסות קודש לשיקום העוטף. להשיג באתר doubletiz.com במסגרת שופינג IL ביוזמת גוגל.

תמכו בעסקים: מסעדת “קולורטו”, האיטלקית המצוינת מבאר שבע, זקוקה לעזרה בשל המצב הביטחוני והירידה המשמעותית בהכנסות, והקימה פרויקט מימון המונים. לא מדובר בתרומה אלא בתמיכה בעסק, ויש מגוון תשורות לרכישה תמורת הסכום שתנדבו. חפשו בגוגל: ״מסעדת קולורטו״ בהדסטארט.

פרויקט "כתף לעוטף" מציע את מיטב התוצרת החקלאית מהעוטף והצפון, שתוצג ביריד שיתקיים גם השבוע החל מחמישי ושישי ויציע סלי פירות וירקות מובחרים מהשדה ישירות לצרכן בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.

לא אבדה תקוותנו - מדינה שלמה תומכת במשפחות החטופים. אבל מה לומר, ובעיקר מה לא לומר, כשתפגשו אותם בכיכר או בצעדה?

החלטתם לתמוך במשפחות החטופים ולהגיע לכיכר, לצעדה או למפגן התמיכה, וכעת אתם עומדים שם ולא יודעים מה לעשות ומה לומר? יחד עם אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, מרצה ומנחה סדנאות להתפתחות ולחוסן, הנה כמה עצות שיעזרו לכם לעזור להם:

1. הזכירו לעצמכם שכמו להם, גם לכם הבטן מתכווצת. שמדובר במעמד ובסיטואציה שכולנו לא יודעים בדיוק מה נכון לומר ומה לא, ועדיין בחרתם להגיע. לצאת מהבית, לבוא כדי להיות איתם, להתגבר על המבוכה, הכאב וחוסר האונים שפוגשים שם את כולנו - וכל זה כדי להגיד להם שהם לא לבד, זה המון! תחילה, קחו נשימה עמוקה, הסתכלו על התמונות, הקשיבו, הסתגלו לסיטואציה, וכשאתם מוכנים פשוט אמרו בעדינות: “שלום, באתי לתמוך”.

2. תנו להם להרגיש “מוקשבים”: לכמה דקות או יותר פנו את כל מה שיש בתוככם והקשיבו להם. שמרו על קשר עין, שחררו את הצורך לומר משהו חכם, מעודד או משתף לפחות בתחילת השיחה ופשוט תהיו איתם.

3. זכרו שהצורך שלנו עכשיו לפתור, לשנות ולהשפיע נובע ברובו מתוך חוסר האונים. ההבנה שאין לנו באמת ברגע זה איך לפתור את מצבם. הזכירו לעצמכם שיש המון אנשים טובים מסביבם, אך יש כנראה פחות שמצליחים להביט להם בעיניים מבלי לברוח רגשית, מנטלית ולעתים פיזית. אז פשוט נסו ככל שתוכלו להיות איתם.

4. החזיקו עבורם את התקווה והאמונה: החזירו להם את התקווה הזו, תנו להם להרגיש שאתם מאמינים איתם שהחטופים יחזרו בשלום, בקשו מהם לגלות אמון במנהיגים גם כשזה מורכב, ובעיקר לא לוותר. פשוט, כי אין אופציה לוותר.

5. אם יבקשו, ספרו להם על סיפורי הצלחה כנגד כל הסיכויים שחוויתם או שמעתם, תנו לשריר התקווה בתוכם להתמלא. זכרו שכל סיפור קטן שהבאתם יכול להפוך למחשבה שתצוץ להם בלילה, כשילכו לישון.

6. האירו את כל מה שיש בחייהם, גם ברגע קשה זה: נדרשת עדינות מרבית כאשר אנו בוחרים לסמן את מה שישנו, למי שכרגע נמצא במצוקה ובתחושת חוסר אונים. לעתים זה עלול להתפרש כחוסר רגישות או ניתוק, לכן גלו רגישות יתרה. ובכל זאת, זו יכולה להיות הערה לגבי הנוכחות של האנשים שמתעניינים, או התפעלות ושמחה במי שתומכים ודואגים להם כעת. כל שתראו ותאירו, יהווה עבורם תזכורת למשאבי כוחות, גם כשהמציאות קשה. 

התרומות שריגשו אותי

לפני שפרצה המלחמה, קובי ביטון, עובד ICL, ניצל את ניסיונו מהעבר כמעצב שיער, ובמסגרת התנדבות בעבודה תרם מזמנו לטובת תספורות לקשישים וילדי מועדוניות מהדרום ללא עלות. כשגויס בצו 8 לאחד הבסיסים בעוטף, פתח מספרה ארעית והחל לעצב שיער לחיילים. השמועה פשטה גם בבסיסים אחרים, עד שהתור כבר התארך. “סיפרתי מאות חיילים, כאשר טרנד השפמים הפך לבקשה הפופולרית ביותר", הוא אומר. "אני שמח שזכיתי לשמח חיילים”.

הספר קובי ביטון (צילום: יח''צ)
הספר קובי ביטון (צילום: יח''צ)

עובדי נמל חיפה מתגייסים למען החיילים  (צילום: יח''צ נמל חיפה)
עובדי נמל חיפה מתגייסים למען החיילים (צילום: יח''צ נמל חיפה)

עובדי נמל חיפה ביקרו את חיילי גולני מחטיבה 300 יחד עם מעצבי שיער ודאגו לתספורת לחיילים וגם לארוחת צהריים חמה. עובדי הנמל החליטו גם לתרום מכספם לכוחות הביטחון, כאשר בעבור כל שקל שנתרם, הנהלת החברה תורמת שני שקלים.