אנליסטים העריכו בסקירותיהם השבועיות שפורסמו אתמול שמועד הורדת הריבית במשק הולך וקרב, אם כי קיימת אי־הסכמה לגבי העיתוי המדויק. החלטת הריבית תתקבל על ידי הנגיד אמיר ירון ביום שני בעוד שבוע.

מעצירה מוחלטת ועד חזרה הדרגתית: עולם השיווק מסתגל למצב מלחמה
מגיע לכם כסף? מערכת הפיצויים של האוצר למלחמה נפתחה | בדקו

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מעריך שהריבית תרד רק בינואר 2024: "סביבת האינפלציה בישראל ממשיכה לרדת במתינות וצפויה לחזור אל תוך יעד יציבות המחירים ברבעון הראשון של 2024. מגמת התחזקות השקל נמשכה השבוע על רקע היחלשות הדולר בעולם. במידה שהשקל ישמור על רמתו הנוכחית סביב 3.75 שקל לדולר (רמה נמוכה ביחס לרמתו טרום המלחמה) ואם ימשיך להתחזק, בנק ישראל יוכל להתחיל ולהוריד את הריבית בהחלטה הראשונה בשנת 2024, בראשית ינואר".

לדבריו, "בארה"ב ירדה מהפרק העלאת ריבית נוספת, ונראה שהפד עשוי להתחיל ולהוריד את הריבית עוד במחצית 2024. מגמה זו עשויה לתת רוח גבית לבנק ישראל להתחיל ולהוריד את הריבית".

יוני פנינג, הכלכלן של בנק מזרחי טפחות, מעריך שהריבית לא תרד בהחלטה הקרובה, שתפורסם בדיוק בעוד שבוע (יום שני הבא). כלכלני לידר שווקי הון סבורים בסקירה שזכתה לכותרת "אולי בכל זאת הריבית בשבוע הבא? תלוי בשקל" כי קיימת סבירות גבוהה להורדת הריבית. הם מוסיפים שההתאוששות בצריכה הפרטית שנרשמה בשבוע האחרון עשויה להוות עבור חברים בוועדה המוניטרית סיבה נוספת לאי־הורדתה. "כך או אחרת, צפויה החלטה לא פשוטה", הם מסכמים.