"אי־חתימה על צו הרחבה לעובדי ענף ההסעדה הוא טעות ושגיאה בדרך טיפולו של משרד העבודה בנושא", כך כתב בשבוע שעבר נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין לשר העבודה יואב בן צור. לין פנה לשר לאחר אי־חתימה על צו המאפשר את צירוף עובדי המסעדות להסכם הקיבוצי שנחתם עם איגוד לשכות המסחר.

אוריאל לין (צילום: פלאש 90)
אוריאל לין (צילום: פלאש 90)

על מנת להכליל את עובדי ענף ההסעדה יש צורך בצו הרחבה להסכם העבודה וזה כאמור עדיין לא קרה. במשרד העבודה לא מעוניינים להטיל עלויות נוספות על המעסיקים ועקב כך 100 אלף עובדי ענף ההסעדה, במיוחד ברמות השכר הנמוכות, נפגעים. הסכם עבודה קיבוצי בענף היה יכול לשפר את שכרם ב־16%.

נזכיר שכבר בינואר 2022 נחתם הסכם עבודה קיבוצי בין הסתדרות לנציגי חברות ההסעדה למקומות העבודה הגדולים החברים באיגוד לשכות המסחר. ההסכם עבר את אישור האוצר והמתין לפרסום שר הכלכלה ושר העבודה לפני חתימה על צו ההרחבה. ואולם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נמנעה מלחתום ושר העבודה יואב בן צור התמהמה בחתימה. כבר ביוני נפגש איתו נשיא לשכות המסחר אוריאל לין וזה הבטיח לפרסם את ההסכם בתוך שבוע, אבל מאז לא קרה דבר.

אוריאל לין מסר ל"מעריב" כי העיכוב בחתימת צו ההרחבה פוגע בעובדי ענף המסעדות, ובמיוחד באלה המוחלשים. יתר על כן - בענף המסעדות מתקשים לגייס עובדים עקב תנאי השכר הירודים. "למרות שאני מייצג מעסיקים, יש בהחלט מקום לשיפור תנאי שכרם", הסביר לין.