קבוצת החזאים אשר מספקים לבנק ישראל תחזיות עבור האינפלציה, הריבית ושער החליפין, הציגו היום (שלישי) את הערכותיהם בפני נגיד בנק ישראל הפרופ' אמיר ירון וחברי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, והעריכו כי המלחמה תימשך גם ב-2024 ותגרור עימה אינפלציה והורדה בשיעור הריבית. 

ממקור לא צפוי: המכה המפתיעה שספג יחיא סנוואר
דרעי חושף: "גילינו את התוכנית הגדולה של חמאס שלא יצאה לפועל"

"בשונה מהתחזית שפורסמה באוקטובר, אנחנו מניחים שהמלחמה וגיוס המילואים יימשכו במהלך 2024", אמרו החזאים והוסיפו כי ברבעון הרביעי של 2023 נרשמה פגיעה משמעותית יותר בצריכה ובענף הבנייה ביחס להערכתם באוקטובר.

עוד אמרו, כי תוואי האינפלציה הצפוי ב-2024 עודכן מעט כלפי מטה, וכי על רקע האינפלציה הצפויה והחולשה בביקושים, הריבית בשנה הקרובה צפויה לרדת ולתמוך בפעילות.

נגיד בנק ישראל וחברי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל קיימו היום את המפגש עם קבוצת החזאים, אשר משמש להחלפת דעות והערכות בין בנק ישראל לגופים הפיננסיים החשובים במשק. 

הנגיד פתח את המפגש והתייחס להתפתחויות הכלכליות השונות על רקע המלחמה והציג את הצעדים העיקריים שביצע הבנק בתחומים השונים עד כה.

שטרות כסף (צילום: רויטרס)
שטרות כסף (צילום: רויטרס)

לאחר מכן ינון גמרסני, כלכלן בחטיבת המחקר, הציג והסביר את הערכת חטיבת המחקר כפי שהיא נערכה ופורסמה לציבור ב-27 בנובמבר, במקביל להודעת הריבית האחרונה. 

לאחר מכן התייחסו החזאים לדברים ומסרו את הערכותיהם הכלכליות לגבי ההתפתחויות השונות.