אתמול הצביע הקבינט החברתי-כלכלי כנגד הכנסת פועלים פלסטינים לשטחי ישראל, בעוד בקבינט המדיני-ביטחוני הנושא נשאר ללא הכרעה. היום (שני), בתוכנית של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM, הביע ראול סרוגו יו"ר התאחדות הקבלנים את דעתו באשר למצב, ואף שיתף מה קורה בענף הבנייה כיום: "למעלה ממחצית אתרי הבנייה בישראל אינם עובדים. רבים מהקבלנים על סף קריסה, אנחנו רואים חברות שפשוט קורסות".

"מדובר בשגיאה": סמוטריץ' זועם בעקבות החלטת הקבינט מהלילה

עם זאת, הודה: "אני יכול להבין את השיקולים של השרים שהמליצו להצביע נגד", אבל הוסיף: "ענף הבנייה משותק כמעט לחלוטין. למעלה ממחצית אתרי הבנייה בישראל אינם עובדים, זה מסכן את הקבלנים ואת הכלכלה הישראלית בכלל. מצדנו, שיביאו לנו עובדים מהירח, המדינה חייבת לדאוג באופן מיידי להבאת עובדי בנייה. יש כאן בעיה קשה. חסרים 90 אלף פועלים, מתוך 110 אלף עובדים שהיו לפני זה במקצוע".

עוד הדגיש, "חברות הביצוע והתשתית במצב קשה ואפילו נואש. רבים מהקבלנים על סף קריסה. אנחנו רואים חברות שפשוט קורסות, מאות מחברות הבנייה הישראליות יקרסו במהלך החודשים הקרובים. צריך למנות פרוייקטור להבאת עובדים זרים לישראל, כאשר הוא שם בצד את כל הבירוקרטיות והרגולציות".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום: מרק ישראל סלם)
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום: מרק ישראל סלם)