רולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים, הודיע אתמול על פרישתו מהתפקיד. עם שלם יסיים את תפקידו במהלך פברואר 2024 והוא צפוי לעבור לשוק הפרטי. מדובר ככל הנראה באחריות על מחלקת המסים באחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים כמו E&Y.

ניסיונו הרב בתחום הופך אותו לנכס עבור כל משרד. פרישתו של עם שלם היא הראשונה בסדרת שינויים הנערכים ברשות המסים מאז מינויו של שי אהרונוביץ לתפקיד מנהל הרשות לפני חודשיים. פרישתו היא מהלך הגיוני, שכן הוא ראה את עצמו, בזכות הוותק והניסיון, כמועמד טבעי לתפקיד.

מועמדת נוספת לתפקיד מנהל הרשות הייתה מירי סביון, המשנה למנהל הרשות. בשלב זה היא תמשיך בתפקידה ברשות, אלא אם כן יוצע לה תפקיד ניהולי בכיר במערך השירות הציבורי.

אהרונוביץ מתכוון להוציא אל הפועל כמה מהלכי התייעלות. עם זאת, אלה ימתינו לעיתוי נוח יותר, לאור הצרכים הדחופים שנוצרו בעקבות המלחמה. במסגרת זו הצוותים המקצועיים שלו צפויים להגיש לשר האוצר כמה המלצות בנוגע למקורות מימון בתחומי המסים הנוגעים לתקציב 2024.

מדובר בפטורים אפשריים ממס, שאחד החשובים שבהם הוא הפטור על השכרת דירה ראשונה למגורים (עד סכום של 5,450 שקל לחודש). מקור נוסף הוא ביטול נקודת הזיכוי ממס בסכום של 234 שקל לחודש עבור הורים עובדים לילדים בגילים 13־18.