הקרע בין הפקידות הבכירה במשרד האוצר לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הולך ומעמיק - והפעם על דברים קשים שהטיח השר בפקידי האוצר. מיד עם פתיחת ישיבת הנהלת האוצר השבועית אתמול בבוקר ביקשו הממונה על התקציבים יואב גרדוס והיועץ המשפטי עו"ד אסי מסינג ששר האוצר יתנצל פומבית על דברים שיוחסו לו נגדם.

ליו״ש, לחרדים ולהתיישבות: כך סמוטריץ׳ וגפני הכשירו כספים קואליציוניים | חשיפה
סערת הבחירות המקומיות: במקביל לקריאה לדחותן - שר הפנים עונה לסמוטריץ'

השניים דרשו זאת ממנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, המקורב לשר והאחראי על הפעילות ההנהלה. הייזלר הבטיח להעביר את המסר לשר האוצר, אם כי נראה שהשר מאמין במה שאמר כנגד הפקידות - ועל כן לא ייעתר לבקשה. סמוטריץ' טען בימים האחרונים שהדם על הידיים עלול להיות בידי אנשי האוצר, המעכבים מנימוקים משפטיים העברת תקציבים ליהודה ושומרון. הוא גם דרש מהם לחתום על מסמך שבו הם אחראים לתוצאות, אם בעקבות עמדתם יתרחש במקום אסון.

בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שהתקיימה השבוע טען סמוטריץ': "העיכוב בהעברת התקציב השבוע נעשה בגלל קשיים שמערימים פקידים ויועצים משפטיים בנוגע למרכיבי ביטחון המיועדים ליהודה ושומרון. לא מדובר בשקל אחד נוסף, אלא ביישום החלטת ממשלה שכבר עברה. אני לא אתן להבחין בין דם לדם - וזה לא יקרה במשמרת שלי".

אתמול (שלישי) המשיכה ועדת הכספים בדיון על התוספת לתקציב 2023. אנשי האוצר טענו כי לאחר תוספת של 200 מיליון שקל למשרד ההתיישבות של אורית סטרוק, התקציב עומד על 478 מיליון שקל - מתוכם 100 מיליון שקל שאין להם עדין אישור משפטי. נציגי האופוזיציה תקפו בחריפות את שר האוצר, וטענו כי אין מדובר בכסף לצורכי ביטחון, אלא בניסיון להלבין את הכספים הקואליציוניים במטרה להכניסם לבסיס התקציב גם ב־2024.

לאחר שעות ארוכות של דיון בסבלנות רבה של יו"ר הוועדה משה גפני והבהרות מצד פקידי האוצר, התקציב אושר. לאחר שנערכו בו שינויים קלים, הוא יובא היום לאישור להצבעה בכנסת. תוך מספר שבועות צפויים להיפתח הדיונים על תקציב 2024.