"בימים אלה אנו מזהים מספר מגמות ביטוח שקשורות זו בזו: מותו של הביטוח הסיעודי והעלייה במקביל בתוחלת החיים. במקביל, גם עולה ההסתברות של אדם להיות סיעודי עם הגיל, אך למרות מגמות אלה האוצר נותר אדיש" – כך קובעת נחמה גולדווסר, יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח.

בנייר עמדה שהכינה לקראת הרפורמות בנושא מזהירה גולדווסר: "משך ההישרדות של המבוטח כסיעודי עולה גם הוא, מה שמביא למספרי מימוש פוליסות סיעוד לא הגיוניות. הביטוח הסיעודי הקולקטיבי של קופות החולים הפך ללא כלכלי".

לדבריה, "כדי לנסות ולאזן את הביטוח הורידו את תקרת התשלום למבוטח הסיעודי ל־5,000 שקל, וגם את תקופת הזכאות (האכשרה) לבעיה רפואית שממנה סבל. בהיעדר אלטרנטיבת ביטוח אחרת, מומלץ למרות הסכנה להצטרף לביטוח הסיעודי הקולקטיבי בקופות החולים".

נחמה גולדווסר (צילום: ניר קידר)
נחמה גולדווסר (צילום: ניר קידר)

יש לציין כי תהליך דומה המאפיין את ביטוחי הסיעוד מתרחש גם בביטוחי הבריאות. לפני כחודשיים יצאה לדרך רפורמת הבריאות תוך האחדת השירותים והעברת כוח המיקוח ללקוח. לחקיקה נוסף תיקון שבדומה לביטוחי הסיעוד נועד למנוע כפל ביטוח. אלא שהביטוחים בקופות החולים לקויים בגלל מגבלות שונות, בראשם התורים.

לדברי גולדווסר, לפני הצטרפות לביטוח מומלץ להתייעץ עם סוכן שיבדוק את משאבי הלקוח ואת צרכיו הבריאותיים ויתאים לו את הפוליסה הנכונה.