עמותת בוגרי 8200 הוקמה בשנת 1989, במטרה לשמר את מורשת היחידה ולרתום את 23 אלף בוגריה, הפעילים לטובת החברה הישראלית והציבור הרחב.

מגמה מסוכנת בימים אלו: "הביטוח הסיעודי מת והאוצר אדיש"
מדד המחירים לצרכן חושף: מחירי הדירות ירדו, המזון התייקר | הנתונים המלאים

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, עסקים רבים שנפגעו מצאו עצמם בקשיי הישרדות, החל מאתגרים בירוקרטיים ובתכנון תקציב ועד למחסור בציוד לוגיסטי. מדובר בעסקים אשר הפסיקו פעילותם ובבעלי עסקים שפונו מבתיהם, שבחלק מהמקרים נפגעו מפגיעות טילים, וזאת בלי להזכיר את בעלי העסקים שאדם מהמעגל הראשון שלהם נחטף או נהרג.

תוכנית ההאצה להבראת עסקים קטנים, מבית עמותת בוגרי 8200, שולחת חבל הצלה לבעלי העסקים בשיתוף פעולה עם בנק הפועלים.
במסגרת התכנית הוחלט לסייע ל־270 עסקים הנמצאים בקשיים, בעיקר בנגב המערבי ובגבול הצפון, אשר מתמודדים עם ירידה של יותר מ־50% בפעילות העסקית. התוכנית, שהחלה כבר מחזור שלישי, מספקת עזרה ראשונה בחינם עם למעלה מ־150 מנטורים, המנחים בעלי עסקים קטנים באתגרים פיננסיים, שיווקיים ומשפטיים.

בשלב הראשון עובדים עם העסקים שבעה צוותים מקצועיים בתחומים הפיננסיים, ובשלב השני - שישה צוותים שמתמחים בהתאמה עסקית למצב החדש.

אבי שלמה, בעל עסק פיינטבול בקיבוץ הגושרים שבאצבע הגליל, חווה פגיעה ישירה של טיל בביתו ונאלץ להתפנות עם משפחתו לאילת. בתוך הכאוס וכשפרנסתו מאוימת, נכנסה התוכנית לתמונה, כאשר היא פותרת מכשול אחר מכשול. היא מספקת לו ציוד בסיסי שאיבד, כמו מחשב לעבוד עליו, ומלווה אותו בהגשת מכרז ממשלתי, בדחיית תשלומים, בטיפול בבעיות ארנונה, בסיוע משפטי ובכל דבר שיסייע לנווט במבוך הבירוקרטיה.

שלמה מספר: "פרוץ המלחמה תפס את כולנו לא מוכנים, עם חוסר ודאות עסקית ואישית. עזבנו את הבית כבר למחרת והפכנו לפליטים. אני אישית שקעתי במרה שחורה, חוסר תקווה, ביטחון עצמי 'ברצפה' וחוסר אונים. פתאום החברים מ־8200 התקשרו, התעניינו במצבי והבטיחו לעזור. בשלב הראשון קיבלתי מידע חשוב על זכויות ועל אפשרויות נוספות לעזרה.

"החבר'ה המופלאים האלה ליוו אותי בתהליך של פתרון בעיות ופתיחת דלתות כדי לפתור את הבעיות והקשיים הרבים מתחילת המלחמה. מדובר בחבורה של מקצוענים חכמים - פשוט מלאכים של רצון טוב לעזור. הביטחון העצמי ומצב הרוח עלו, הבעיות עם הנושא הפיננסי נפתרות, ואני על הרגליים חזק בזכותם. יישר כוח לבוגרי 8200, שהעלו אותי מרמה של 8 ל־200".