86 דירות מתוך 155 דירות בקיבוץ מנרה נהרסו כליל כתוצאה מהירי לישוב מאזור לבנון. הישוב מפונה, וכרגע חצי ממנו מוגדר כשטח צבאי סגור. אורלי יצחק, מנהלת עסקית של קיבוץ מנרה, שיתפה בהרס הרב ביישוב.

הפסגה בורשה: קטאר העבירה לישראל מסר מחמאס, ראש המוסד לא נשאר חייב | דיווח
"מבוכה מודיעינית": איך הצליח מוחמד דף לעבוד על ישראל?

"היקף הנזק הוא שאין לאן להחזיר את האנשים בתום המלחמה, זה בעיות של תשתיות, ובעיות דרמטיות במבני ציבור", ציינה והוסיפה: "רק השבוע היו שתי פגיעות בחדר האוכל, כל המועדון והצרכנייה הם באותו מבנה. שתי הפגיעות האלה גרמו להרס רב של תקרה ושל קירות, אני לא יודעת כמה להגיד כי מס רכוש לא שולח את השמאים - ככל שזה מתמשך, הנזק מתמשך".

משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות, טען למחסור בתקציבים באשר לתוכנית למיגון הצפון האשים: "באתי ודיברתי על אותה סוגיה שאנחנו רק חמש שנים צועקים איך כשלה ממשלת ישראל בכל מה שקשור בתוכנית מגן הצפון, איך התוכנית כשלה של אותם אנשים שפונו מבתיהם, איך למגן אותם. כל התושבים שלנו מפזורים בכל רחבי הארץ, חכמת הבדיעבד היה צריך לחשוב על זה היה צריך לטפל בזה ואף אחד לא עסק בזה ואף אחד לא תקצב את זה.

כשאנחנו מדברים על תכנית המגן לצפון אנחנו מדברים על התקציבים הקואליציוניים, שעוברים פה במאות מיליונים לכל מיני החלטות הזויות שאני לא מבין הכיצד הציבור עובר על זה לסדר היום, אפס שקלים לתוכנית מגן הצפון אבל לזהות יהודית יש". 

עוד אמר כי: "הם מבינים שאנשים לא מתפרנסים שלושה חודשים? אנשים במצב בריאותי, נפשי, שחוק? כל מה שיש להם לעשות זה להתווכח כן בחירות אין בחירות לא בחירות. באמת? הדעת לא סובלת שאני אבוא לפה, שלוש וחצי שעות אהיה בדרך מהצפון, ואף אחד לא ממשלת ישראל ולא מהקואליציה לא מצא לנכון לבוא לשמוע מה יש לוועדת ביקורת המדינה להגיד בנושא העורף, הישובים המפונים, אלה שלא התפנו.

אבדון שנמצאים פה. אלה הסוגיות שעל סדר היום, פקודת מרחק בטוח, מלונית. דיון מאוד חשוב, אוכלוסיה בת 250 אלף תושבים והיא לא שייכת למדינת ישראל - אולי באמת נבקש את נסראללה לאמץ אותנו לחיקו, זה כואב".