איש העסקים רני צים, בעל השליטה בבית ההשקעות פסגות, השלים אתמול עסקה למכירת קרנות נאמנות בהיקף של 46 מיליארד שקל תמורת 297 מיליון שקל.

נתונים מדאיגים: כ־30% מהפעוטות בישראל חיים מתחת לקו העוני
ישראל במצב חירום כלכלי? כך השפיעה המלחמה על העוני בישראל

הקונים הם בתי ההשקעות של איי.בי.איי וחברת קרנות הנאמנות קסם של הפניקס. איי.בי.איי, בניהול דייב לובצקי, תשלם 147 מיליון שקל עבור קרנות תעודות הסל, המנהלות נכסים בהיקף של 24 מיליארד שקל. מדובר בפעילות חדשה שבמסגרתה ייקלטו מרבית עובדי פסגות.

הפניקס תשלם 150 מיליון שקל עבור קרנות נאמנות בהיקף של 22 מיליארד שקל, העוקבות אחרי מדדי איגרות החוב והמניות. קבוצת רני צים תקבל נוסף לתמורה הכספית מזומן בהיקף של 35 מיליון שקל, הנמצא בקופת החברה לניהול קרנות.

כמו כן, צים התחייב לפרוע לבנקים אשראי בהיקף של 120 מיליון שקל, שנלקח למימון עסקת הרכישה של פסגות. לאחר העסקה פסגות תישאר אך ורק כחברה בבורסה לנירות ערך.

בעקבות הרכישה תהפוך קבוצת הפניקס לגדולה בשוק קרנות הנאמנות, עם נכסים מנוהלים בהיקף של 69 מיליארד שקל, ותעקוף את מיטב. בהפניקס אומרים שהעסקה היא מהלך נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של בית ההשקעות.

את העסקה הובילו מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון ומנכ"ל בית ההשקעות וקסם קרנות אבנר חדד, שאומרים: "העסקה היא מהלך משמעותי וסינרגטי עבור בית ההשקעות בכלל וקסם בפרט. דווקא בימים לא קלים למדינה אנו מאמינים כי זה הזמן הנכון להשקיע בישראל".