קבוצת התקשורת פרטנר מסכמת את שנת 2023 ומספקת לראשונה נתונים אודות הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, על בסיס נתונים סטטיסטיים-מצרפיים-רשתיים. פרטנר חושפת את חמשת היעדים הפופולאריים על הישראלים בחו"ל: ארה"ב, צרפת, יוון, אנגליה ואיטליה. הנתונים מתבססים על רכישות חבילות סלולר לגלישה ושיחות בחו"ל, דרך אתר פרטנר.

בתחום הסלולר, פרטנר מפרסמת את התקופות בהן השימוש בסלולר בארץ, כולל דור 5, הגיעו לשיא: מבצע "מגן וחץ" בחודש מאי; גביע העולם בכדורגל עד גיל 20 – "המונדיאליטו" שהתרחש במאי-יוני; אישור החוק לביטול "עילת הסבירות" ב-24 ביולי; ופתיחת מלחמת "חרבות ברזל". מאידך, התקופות בהן השימוש הוא הנמוך ביותר, הינן חגי ישראל: ראש השנה, יום כיפור ושבועות.

למרות המעבר לתקשורת דרך אפליקציות מסרים כמו וואסאפ וטלגרם, מסתבר שהישראלים עדיין מסמסים. התקופות בהן נשלחות ומתקבלות הכי הרבה הודעות SMS (מסרונים) הן כשבוע לפני חג הפסח, שבוע לפני חופשת הקיץ ועם פתיחת שנת הלימודים. היום בו נשלחות הכי פחות הודעות SMS הוא יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בכל הנוגע לדקות שיחה יוצאות ונכנסות בסלולר, המגמה שומרת על יציבות לאורך כל השנה, כאשר בחגים ראש השנה, סוכות ופסח, הישראלים ממעטים לדבר וחלה ירידה חדה.

ומהם המכשירים והאביזרים הנמכרים ביותר בשנת 2023? המכשיר הנמכר ביותר בחנויות ואתר פרטנר הוא אייפון 14 פרו מקס בנפח 256GB. בפער לא גדול אחריו, הסמסונג גלקסי המוזל A04e בנפח 32GB והסמסונג גלקסי S23 אולטרה בנפח 256GB. האביזר הנמכר ביותר הוא מטען קיר של אפל, שמזה מספר שנים לא מצורף לערכה של האייפון ואחריו מגני מסך לסמארטפונים. בתחום ציוד תומך אינטרנט, בראש הטבלה נמצאים מגדילי טווח Deco לפריסת Wi-Fi מבית TP Link.

עוד מפרסמת פרטנר את האירועים המשמעותיים במהלך השנה, בהם הגיע השימוש לשיא בתחום הקווי – אינטרנט ביתי מבוסס סיבים אופטיים ושירות הטלוויזיה פרטנר TV (המבוסס אינטרנט): גביע העולם בכדורגל עד גיל 20 – "המונדיאליטו"; הודעת נתניהו על השהיית החקיקה המשפטית; גמר האירוויזיון בהשתתפות נועה קירל; ומלחמת "חרבות ברזל", עם התגברות הלימודים מרחוק, עבודה מהבית וההיצמדות למסכי הטלוויזיה, בעיקר במהדורות החדשות ואירועי החזרת החטופים.