בנק לאומי מוציא אל הפועל שינוי במערך הטכנולוגיה להתמודדות עם אתגרי העתיד. במסגרת זאת יקים הבנק חברה בת לקידום פיתוח מערכות ליבה עתידיות, שתנוהל על ידי חיים שקולניק, ששימש עד כה ראש חטיבת הטכנולוגיות.

"שטחיות והיעדר הבנה": ביקורת קשה כלפי הכוונה להעלות מיסים
פרטנר מסכמת את 2023: אלה יעדי הטיסה המועדפים על הישראלים

החברה, בבעלות מלאה של בנק לאומי, נועדה להוביל בצורה ממוקדת, לצד חטיבת הטכנולוגיות, פיתוח מוצרים עתידיים. הפיתוח ייעשה על גבי התשתית החדשה של מערכות הליבה המאובטחות בענן, באופן שיותאם לסטנדרטים הטכנולוגיים העולמיים.

הרציונל של המהלך הוא התמקדות בניהול, תכנון ופיתוח בטכנולוגיה המודרנית בעולם. המהלך ילוּוה בגיוס טאלנטים מהתחום, וכבר כעת מתקיים מו"מ עם כמה מאנשי המקצוע המובילים בתחום בישראל ובעולם.

מהלך נלווה לשינוי זה הוא שאיל אפרת - המכהן כיום כראש חטיבת אסטרטגיה, דאטה ודיגיטל - ימונה לראש חטיבת הטכנולוגיות בבנק. אפרת גויס לפני שנתיים על ידי מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, לאחר שמילא תפקידים בכירים בכלל ביטוח ובהראל. בתפקידו האחרון בקבוצת הראל כיהן כמשנה למנכ״ל וכראש חטיבת הטכנולוגיות של הקבוצה. הוא יוביל את המעבר לבנקאות דיגיטלית בשילוב טכנולוגיה חדשנית.

מנכ״ל הבנק חנן פרידמן: ״הקמת חברת הבת היא חלק מקפיצת המדרגה הטכנולוגית שאנחנו מובילים בבנק בשנים האחרונות, שבמסגרתה נוכל לעשות יותר עבור הלקוחות ובצורה יעילה יותר".