חברת גיוס הכספים הבינלאומית צ'רידי מסכמת את שנת 2023 עם עליה עולמית של כ-85 מיליון דולר ביחס לשנת 2022. מעל 639 מיליון דולר נתרמו בפלטפורמת גיוס ההמונים של צ'רידי ב-3,756 קמפיינים שונים של התרמה.

מתוך כלל הפעילות העולמית של החברה, רשם הסניף הישראלי גיוס תרומות של כ-385 מיליון ש"ח. 40% מכלל התרומות בשנת 2023 בישראל שנתרמו באמצעות פלטפורמת צ'רידי, נתרמו מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל". מעל 150 מיליון ש"ח תרומות נאספו בישראל מתורמים פרטיים בקמפיינים שונים שנוצרו בעקבות המלחמה.

במיזם 'מאוחדים לניצחון' שריכז עשרות גופים ועמותות שפועלים לסיוע במיידי למאמץ במלחמה - ללוחמים, לתושבים, לפצועים, למשפחות ולמטרות נוספות, נאספו קרוב ל-143 מיליון ש"ח. מרבית הקמפיינים במיזם זה, פעלו ללא תשלום.

מסע גיוס הכספים של זק"א לטובת ציוד מתכלה, שכפ"צים וקסדות למתנדבים שפעלו בעוטף עזה מיום הטבח, הוא קמפיין צ'רידי עם מספר התורמים הגדול ביותר בישראל בשנת 2023, והשתתפו בו 35,689 תורמים. הסכום שגוייס עומד על מעל 12 מיליון ש"ח.

מספר התורמים בפלטפורמת צ'רידי מכל העולם עלה בשנת 2023 ב35%, ועמד השנה על 2.3 מיליון ביחס 1.7 מיליון תורמים בשנה שעברה. בישראל, מספר התורמים השנה זהה למספר התורמים בשנה שעברה, והוא עומד על כ600  אלף תורמים.

"מאז הטבח ב7.10 ראינו עליה אדירה בביקוש לתרום ולסייע לאינספור יוזמות שפעלו למען החיילים, הפצועים וכל מי שנפגע מהמלחמה", אומר שי צ'רבינסקי מנכ"ל צ'רידי. "נתוני סיכום הפעילות של שנת 2023, מעידים כי הפעילות שלנו היא סנסור חברתי. בנסיבות קשות, ראינו את הלכידות והסולידריות החברתית שבאה לידי ביטוי בהתגייסות המונית לקחת חלק בפעילות שמסייעת באופן מיידי למאמץ המלחמתי. דוגמה בולטת היא קמפיין גיוס ההמונים של ארגון זק"א, שבעקבות חלקם האינטנסיבי של המתנדבים באירועים בדרום - צבר את כמות התורמים הגבוהה ביותר. אנו מקווים כי השנה האזרחית החדשה נוכל לראות את האחדות בעם, בנסיבות משמחות ומעודדות".