רשות המסים שיגרה השבוע מעטפות ירוקות למאות אלפי שכירים הזכאים להחזרי מס לשנת 2017, שכן לא תבעו עד כה את המגיע להם מרשות המסים. כדי שלא להחמיץ את הזדמנות ההחזר האחרונה, הוחלט לפנים משורת הדין להאריך את המועד להגשת בקשות ההחזר עד 31 במרץ.

הודעות תזכורת יעלו גם לאזור האישי באתר הרשות. את הבקשות להחזר מס לשנת 2018 ניתן להגיש עד 31 בדצמבר 2024. את משלוח המכתבים יזם מנהל רשות המסים הנכנס שי אהרונוביץ', והם שוגרו על אף המחסור של מיליארדים בגביית מס, ועל אף העובדה שרשות המסים לא תעמוד ביעדים. לפי נתוני הרשות, עד כה הוחזרו ל־34 אלף שכירים זכאים 123 מיליון שקל, וזאת במסגרת מהלכים יזומים של רשות המסים להחזר מס.

שי אהרונוביץ (צילום: נעם ריבקין פנטון פלאש 90)
שי אהרונוביץ (צילום: נעם ריבקין פנטון פלאש 90)

בשנתיים האחרונות נשלחו על ידי הרשות מעטפות ירוקות למאות אלפי אזרחים, שמבדיקת השכר שלהם לשנים 2016־2018 התברר שיש להם פוטנציאל החזר מס. במסגרת המהלכים איתרה רשות המסים 405 אלף אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנים 2016־2018. מבדיקת דיווחי השכר שלהם עלה שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס עודף מסיבות כמו עבודה אצל שני מעסיקים, אי־עריכת תיאום מס, שינוי במצב המשפחתי ועוד.

כאמור, 34 אלף זכאים פוטנציאליים בלבד הגישו וקיבלו את החזר המס המגיע להם. אלפים בודדים של זכאים פוטנציאליים, שהגישו בקשות רק לאחרונה, עדיין נמצאים בתהליכי טיפול. קיימים עוד 305 אלף איש הזכאים להחזר של כמיליארד שקל עבור השנים 2017 ו־2018. אלה עדיין לא הגישו בקשות החזר, ובעקבות הארכת המועד הסופי לכך הם זכאים לעשות זאת עד סוף מרץ 2024. המספר הגבוה של שכירים שלא הגישו בקשות מעיד על החשש ליצירת קשר כלשהו עם רשות המסים, אף שזהו חשש מופרך.

מקבלי המעטפות רשאים, עוד לפני הגשת הבקשה להחזר, לבדוק את זכאותם באמצעות סימולטור שבאתר רשות המסים. הם מוזמנים להגיש בקשה באמצעות הטופס שצורף במעטפה. לצד שליחת המכתבים הוקמה מעטפת תמיכה, ומקבלי המכתבים המעוניינים בסיוע מוזמנים לפנות למרכז המידע והשירותים של הרשות.

בהנהלת רשות המסים מציינים שלמרות המחסור בגבייה, משלוח המעטפות הירוקות נועד להוכיח שהיעד של הרשות הוא קודם כול גביית מס אמת - וכן מיצוי זכויות המס של האזרחים.