"מערכת היחסים שלי עם השר דודי אמסלם מצוינת. עבדנו ביחד בעבר, ויש הערכה הדדית בינינו. המשימה שהוא הטיל עליי היא לקדם הפרטות. עבדתי איתו וקידמנו נושאים בוועדות השרים להפרטה, ושיתוף הפעולה היה מצוין". כך אומר ל"מעריב" ינקי קווינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות הנכנס.

לדבריו, "בהתחשב בניסיון המשותף, אני לא שותף לדעות הקדומות נגדו. אנחנו לא רק ביחסי עבודה טובים, אלא אפילו ביחסי ידידות מצוינים. אבל לא חזרתי לתפקיד מנהל הרשות - אלא באתי למילואים בשירות הציבורי". בתשובה לשאלה איך קיבל את התפקיד, אמר כי "השר אמסלם הרים אליי טלפון כי כבר עבדנו יחד במהלך 2020. הוא ביקש שאתגייס למילואים לשירות הציבורי. חשבתי שלאור המצב, המלחמה והמצב במשק, חובה עליי להתייצב ולסייע".

ינקי קוינט (צילום: לע''מ)
ינקי קוינט (צילום: לע''מ)

על המשימות שעל הפרק אמר כי הוא מעוניין "בעיקר לקדם את תהליך ההפרטה. יש תהליכים שהתחלתי ולא סיימתי, כמו הדואר וכמו הפרטות נוספות שנעלה במסגרת התקציב, בין היתר קידום הפרטת הדואר". עוד אמר קווינט כי "השבוע התכנסנו לישיבת זום, שבמהלכה אפשרתי לאנשי קיבוץ בארי להיכנס לחדר המידע. ההחלטה הסופית בעניין בארי תלויה ברשות התחרות. על הפרק עומדת הפרטת התעשייה האווירית, מקורות ייזום, קרנות ההשתלמות של ההסתדרות, פארק אריאל שרון שאפשר להעביר לקק"ל ועוד".

בכובעו השני כמנהל רשות מקרקעי ישראל, הוסיף קווינט כי "שיווקנו במהלך 2023 עשרות אלפי יחידות של דירות. אבל כמו תמיד, שוק הדיור ורמת המחירים מושפעים מהרבה גורמים חיצוניים לעתים בעלי השפעות נוגעות. בגלל המלחמה המגמה של ירידת מחירים בשוק הדיור תימשך גם השנה".

הראיון המלא עם קווינט יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"