לקראת ישיבת הממשלה היום, שצפויה לדון בקיצוץ הרוחבי בתקציבים במשרדי הממשלה, מזהירים בשירותי הרווחה את השרים מפני קריסה של השירותים העמוסים לעייפה אם יאושר הקיצוץ במשרד הממשלתי.

גם המעסיקים מתמודדים: כיצד מסייעים למשפחות העובדים שנפלו או נחטפו?
הדסטארט לעסקים: המיזם שנותן לעסקים קטנים וזעירים אוויר לנשימה

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני אומרת: "משמעות הקיצוצים המוצעים היא סגירת הטיפול ברווחה ופגיעה בחוסן של הציבור הישראלי. באמצעות מערכות צולעות ומדממות לא ניתן לטפל באוכלוסייה".

חרמוני מדגישה כי "דווקא עכשיו, כשהצרכים של נפגעי המלחמה, המפונים, החטופים, משפחות החיילים וכלל הציבור, גדלו פי שלושה, וכשיש צורך בעוד 5,000 עובדות ועובדים סוציאליים כדי להתמודד עם ההשלכות, מקצצים בתקציבי הרווחה.

סמוטריץ' יוצא מועדת הכספים (צילום :ערוץ הכנסת)

פקידי האוצר מוזמנים להסתכל בעיניהם של ילדים נפגעי הטבח בדרום, של הורים ששוהים כבר חודשים ארוכים במלונות, של משפחות החטופים ושל 300 אלף מילואימניקים ו־200 אלף מובטלים, ולהודיע להם שהחליטו לחתוך את הטיפול בהם".

יו"ר ארגון מנהלי שירותי הרווחה ברשויות המקומיות תמי ברששת מוסיפה: "זאת מדיניות עיוורת ואיוולת של משרד האוצר, שאינה רואה כלל את טובת אזרחי המדינה, והיא תביא לשיתוק שירותי הרווחה והפקרת אזרחי המדינה שזקוקים עתה יותר מכל לשירותי רווחה בעקבות מאורעות 7 באוקטובר והמלחמה".

גם שרי הממשלה הקודמת התגייסו על מנת לבטל את הקיצוץ המוצע בשירותי הרווחה. שר הרווחה הקודם ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שיגר בסוף השבוע מכתב דחוף לשר האוצר סמוטריץ', שבו דרש להחריג את משרדי הרווחה והחינוך מהקיצוץ הרוחבי, ולדבריו: "משרד הרווחה גם היום נמצא במחסור חסר תקדים ולא יכול לספוג קיצוץ נוסף מתקציבו.

המשמעות היא התארכות של רשימות המתנה לטיפול בנפגעי תקיפה מינית, אלימות במשפחה, טראומה והתמכרויות. ממשלת ישראל חייבת למנוע את הקיצוץ המיותר הזה, כל כך הרבה כסף מיותר הולך למקומות לא מתפקדים ולא חיוניים בשעה קשה זו. מתי האנשים האלה יתעלו מעל הפוליטיקה ויפסיקו לפגוע האזרחי המדינה?".

השרה לשעבר לשוויון חברתי וגמלאים ח"כ מירב כהן (יש עתיד) מאשימה: "משאירים 5־6 מיליארד שקל כספים קואליציוניים פוליטיים הישרדותיים, ומקצצים ממשרדי הממשלה בשביל להמשיך להזרים מיליארדים למגזרים מקורבים ולעודד עוני וחוסר השתלבות בתעסוקה. רק כדי שממשלת המחדל תשרוד פוליטית, יקצצו ברווחה ובשירותים חיוניים אחרים, ואזרחי המדינה צריכים לסבול".