מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ולשנה כולה יפורסם היום אחר הצהריים. על פי הערכות מרבית האנליסטים, המדד שיפורסם היום יעלה ב־0.1%־0.2%. בעקבות כך, האינפלציה ל־2023 כולה תסתכם ב־3.3%־3.4%.

הרצוג קרא באנגלית: "עמדו לצד החטופים"; קריאות נשמעו מהקהל
ישיבת הממשלה שיצאה משליטה: קיש יצא מהדיון, סמוטריץ' עקץ, ומה גרם לנתניהו להתפקע מצחוק?

היא תהיה גבוהה מיעד המחירים, העומד על 1%־3% לשנה. המדד יושפע מהמשך הירידה במחירי הדיור, מעליית מחירי המזון (בעקבות התעוררות מסוימת בצריכה), ומהמשך הירידה בהוצאות התיירות והנופש. מדד דצמבר לא יביא להורדת ריבית בנק ישראל. הודעת הריבית הבאה של הבנק תתפרסם ב־27 בפברואר.

מדד דצמבר מתפרסם בצל הדיונים על אישור התקציב שהתקיימו אתמול. הנגיד קרא אמש לממשלה לנקוט מספר צעדי ריסון, אך מרבית המהלכים שהומלצו על ידו לא נענו בחיוב. החשש הוא שפריצת מסגרת התקציב והגידול בגירעון תביא לחידוש עליית המחירים בחודשים הקרובים.

על רקע זה, ובניגוד לתחזיות אנליסטים נראה כי למרות הורדת הריבית במשק בתחילת ינואר, בהמשך הדרך ריבית בנק ישראל העומדת על 4.5% בשנה לא תרד לפחות עד לעצירת המלחמה בעזה, שסופה אינו נראה בשלב זה באופק.

המדד השנתי יביא לעדכון השכר במגזר הציבורי, קצבאות הביטוח הלאומי ותשלומי הפנסיה הצמודים למדד. יחד עם זאת, שכר הבכירים במגזר הציבורי לא יעודכן השנה, כהמלצת הוועדה הציבורית.