חברת שטראוס הודיעה על התייקרות של כ-25% ממוצריה, בשיעור ממוצע של 1.7%. במקביל, אישר דירקטוריון החברה הליך פיטורין של 150 עובדים במסגרת התייעלות ארגונית של הקבוצה. עדכון המחירים לקמעונאים ייכנס לתוקף בתחילת חודש פברואר.

ברקע דיוני התקציב: אלו הערכות האינפלציה לשנת 2023
הנגיד חשף: זו העלות האדירה שתעלה לנו המלחמה בשנה הקרובה

לדברי החברה, התייקרות המוצרים באה, בין היתר, בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, ביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), סוכר ושמן זית (+60%) וטחינה (+30%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים. עדכון המחיר יבוצע אך ורק, כאמור, בכ-25% מהמוצרים, שעלות ייצורם התייקרה משמעותית בשל העלייה במחירי חומרי הגלם, ולדברי החברה, הוא מפצה על כך רק באופן חלקי. 

לדבריה החברה, נמנעו בשטראוס מעדכון המחיר בכ-75% מהמוצרים, וביניהם: מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, קפה נמס, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים, מוצרי "טעם הטבע" ואחרים שלא יתייקרו. המוצרים שעדכון המחירים יחול עליהם הם, בין היתר, בחלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים. צרכנים רבים מחו על העלאת המחירים בזמן מלחמה, וטענו כי ישנם חומרי גלם אשר מחירם ירד - אך מחיר המוצר לא השתנה.

נתניהו בוועדת השרים ליוקר המחיה, איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ (צילום :איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

כמו כן הודיעו בחברה על מהלך פיטורים רחב שאושר על ידי דירקטוריון החברה, זאת בהמשך למספר מהלכי התייעלות אותם ביצעה החברה בשנה האחרונה. לדברי החברה, עיקר ההתייעלות תגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, ולא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים. החברה מעריכה כי יישום התוכנית צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון שקלים.

מעבר לעלייה זו במחירים, היבואניות הגדולות כבר נמצאות כיום בעיצומו של גל העלאות מחירים שנותר ללא מענה מהמדינה: בחודש שעבר הודיעה שסטוביץ, אחת משתי יבואניות המזון הגדולות בארץ, על העלאת מחירים של כ-15% בממוצע בפברואר, על פלמוליב, אג'קס, סלים דליס וקולגייט, גם יכין מייקרת את קופסאות השימורים שלה ביותר מ-.10%. גם בית השיטה מקפיצה את הזיתים ושמן הזית ב-11% בממוצע, וסוגת ב-40% את הסוכר והקטניות שלה.