השר לשעבר מטעם מפלגת העבודה איציק שמולי פרש אומנם מהפוליטיקה לפני ארבע שנים, אך לא עזב את העשייה הציבורית. שמולי, מנכ"ל השלוחה הישראלית של הפדרציה היהודית, יזם תמיכה בהיקף 600 אלף דולר בפרויקט של בית החולים איכילוב להקמת מרכז טיפול בנפגעי טראומה ממלחמת 7 באוקטובר.

הכינו את הכיס: ישראל בפני הורדת דירוג האשראי וכך זה ישפיע עלינו
ד"ר דוד גבריאלוב נבחר לנשיא המועדון המסחרי תעשייתי

ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת במיליוני דולרים. הפרויקט רלוונטי למאות אלפי אזרחים, חיילים, תושבי העוטף ונפגעי מסיבת נובה. על רקע חוסר האונים של המדינה, המרכז יסייע להכשיר כוח אדם מיומן במקצועות רלוונטיים ויעניק טיפול שוטף, במיוחד באזורי הפריפריה.

הטראומה היא אתגר משמעותי שאיתו תתמודד המדינה בשנים הקרובות. מפרוץ המלחמה יצאה הפדרציה לקמפיין לגיוס 180 מיליון דולר, מתוכם הועברו תמיכות של 70 מיליון דולר ליותר מ־170 ארגונים ורשויות כדי להעביר את המוגנות בצפון. כל היישובים ובתי החולים קיבלו מענקים בארבעת הימים הראשונים למלחמה, כולל מענקי חירום. 

שלוחת הארגון בישראל משתפת פעולה עם 100 ארגונים המסייעים במרכזי פינוי. בנוסף, הם מספקים תמיכה משמעותית לארגוני הסיוע וההצלה שפעלו בשבת השחורה ולארגונים העסוקים בחלוקת מזון למקומות שפונו כמו קריית שמונה. הפדרציה היהודית של ניו יורק היא הארגון הפילנתרופי הגדול בעולם.

שמולי מסר ל"מעריב": "מאז שפרשתי מהפוליטיקה אני עוסק בפעילות הזאת, והשיבה לפוליטיקה אינה עוברת במחשבתי. האירוע הביטחוני הגדול בתולדות המדינה טופל בחודשים הראשונים על ידי עם ישראל וארגוני הסיוע, כי הממשלה מתקשה לתת מענה".