נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר קורא לרשות המסים לפעול להפחתת המס על הדיווידנד על רווחים כלואים ולעודד חברות לחלק אותו. ל"מעריב" נודע ששרייבר מביע את עמדתו בנושא המיסוי בפורומים פנימיים בלשכה. הוא סבור כי בעוד שכפיית חלוקת דיווידנד על חברות ארנק (חברות יחיד) מוצדקת, על חברות גדולות מדובר בטעות ויש להפחית לגביהן את המס.

הכינו את הכיס: ישראל בפני הורדת דירוג האשראי וכך זה ישפיע עלינו
ד"ר דוד גבריאלוב נבחר לנשיא המועדון המסחרי תעשייתי

לדבריו, "מחברות הארנק ניתן לגייס מיליארדי שקלים בודדים, ומהחברות הגדולות עשרות מיליארדים. מהלך חלוקת דיווידנד במיסוי מופחת הוכיח את עצמו ב־2017 כשזה בוצע לראשונה. אין סיבה שלא לחזור עליו כעת ולעודד את המהלך דרך מיסוי מופחת של 23% במקום מס שולי של 33%. אי־ביצוע המהלך הוא טעות קשה".

נשיא הלשכה מעריך כי באוצר חוששים להוציא אל הפועל את המהלך מחשש לביקורת ציבורית על סיוע כביכול לעשירים, אבל הביקורת במקרה זה אינה מוצדקת לנוכח מצב גביית המסים הקשה שבו נמצאת המדינה. אבל את גביית הכסף מהעשירים ניתן לנצל למטרות אחרות. 

על רקע אישור האוצר להעלות את המע"מ במהלך 2025 ב־1%, סבור שרייבר שיש להעלות את המע"מ כבר כעת ולא להמתין. "מדובר במהלך הכרחי לנוכח המצב התקציבי הקשה", הוא קובע. אמנם מע"מ גבוה יותר פוגע בשכבות מוחלשות, אבל יש לדאוג להן דרך קביעת סל מוצרי צריכה בסיסיים הפטורים ממע"מ".

עניין מרכזי בשיחותיו מייחס נשיא רואי החשבון לעניין העלאת מס השבח וקיבוע מס רכישה של 8% על דירה שנייה. לדבריו, "כל ההתייחסות למיסוי נדל"ן הוא בעיניי טעות קשה שתפגע באמון המשקיעים הישראלים ומשקיעים מחו"ל. אזרחים השקיעו מכספם במדינה ושינוי כללי המשחק פוגע באמינות. אי אפשר לעשות כל שנתיים־שלוש שינויים במערך המסים".

יש לציין כי בוועדת הכספים של הכנסת, שאליה יגיעו דיוני התקציבים לאחר אישורם בקריאה ראשונה בכנסת, מייחסים משקל גבוה ביותר לעמדת לשכת רואי החשבון.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני נועץ לא אחת בהם ומקבל את החלטות בין השאר לאחר שמיעת עמדותיהם, שכן רואי החשבון מחוברים לנישומים ולחברות בשטח.

עם זאת, בין לשכת רואי החשבון לבין האוצר קיימים עדיין חילוקי דעות בנושא התנאים לקבלת המענקים ובשאלות נוספות שבשלב זה לא ניתנות להן תשובות.