מנכ"ל כלל ביטוח יורם נוה מאיץ בסוכני הביטוח להתחיל במכירת אשראי, וזאת למרות הגידול בסיכונים בעקבות המלחמה.

בשורה לעובדים: שכר המינימום צפוי לעלות החל מחודש אפריל
יוסי דורי מצטרף לוועדת ההשקעות של עמיתי ומבוטחי מנורה מבטחים

ל"מעריב" נודע כי נוה הופיע אתמול בכנס סוכני הביטוח של אזור המרכז וסיפר כי שיווק האשראי ייעשה באמצעות חברת כרטיסי האשראי MAX, שהשליטה בה נרכשה לאחרונה על ידי כלל ביטוח. נוה רואה בעסקה את אחד ממנועי הצמיחה שלה בשנים הקרובות.

למרות זאת, עדיין לא ברור מה יהיה מודל התגמול של סוכני הביטוח ומה יהיה במקרה של כשל אשראי. בנוסף, ייתכן כי סוכני הביטוח יצטרכו לעבור הכשרה מקצועית קודם לטיפולם בתחום. ניסיונות קודמים לשיווק משכנתאות באמצעות סוכני הביטוח לא עלו יפה.

מתן משכנתה או אשראי עלול לגרום לניגוד אינטרסים בפעילות סוכן הביטוח. חברת מקס קידמה עד היום את מתן האשראי באופן ישיר, וכלל ביטוח היא היחידה מבין חברות הענף השולטת בחברת כרטיסי האשראי. בקשתה של חברת הראל לרכוש את השליטה בישראכרט נדחתה.

במהלך הכנס התברר כי המלחמה בעזה הביא לגידול בהיקף הסיכונים של החברה ולגידול משמעותי בתביעות נזקי גוף ותשלומי ביטוח שארים בקרן הפנסיה. סוכן ביטוח של ככל ביטח את קיבוץ בארי, שם החשיפה לתביעות הייתה הגבוהה ביותר מבין כל יישובי העוטף. במהלך הכנס בנוכחות המשנה למנכ"ל שלומי תמן, נמסר על בחירתם של מספר סוכני ביטוח כמצטיינים.